Predelava avtomobila za potovanja

Predelava Land Cruiser Prado za potovanja

by Katarina
Objavljeno: Posodobljeno:

Letos sva končno kupila svoj sanjski avto: Toyoto LandCruiser 150 – z namenom, da bova z njim potovala. Leta 2018 sva že potovala na podoben način po Južni Ameriki. Takrat sva 9 mesecev praktično živela v 10 let stari Toyoti 4Runner. A tisti avto je že imel vse za potovanje. To pomeni posteljo in predale, kuhinjo v avtu in res cel kup dodatkov za off road … pač vse, kar človek potrebuje. Nama torej takrat ni bilo treba nič kaj dosti razmišljati, kakšen mora bit avto za potovanja. Dodala sva samo tendo, še en akumulator in šla na pot. Letos, ko sva kupila avto v Sloveniji, pa sva ga morala midva sama pripraviti za potovanje. Imela sva izkušnje, kaj je funkcioniralo in kaj ne v Južni Ameriki in na podlagi tega sva se lotila dela. Poskusila sva čim manj komplicirat, a vseeno narediti stvari funkcionalne. Ko delaš doma mora bit vse bolj premišljeno. Na potovanju pač zmečeš skupaj in kar nekako gre 🙂

Bela Toyota Land Cruiser Prado na zasneženi cesti na Švedskem

Najina Toyota, preurejena za potovanje

Predelava avtomobila za potovanja: spalnica, kuhinja, kopalnica …

Glavno vprašanje je bilo: kje bova spala? V avtu ali NA avtu (torej v strešnem šotoru). Od tega je bilo potem odvisno marsikaj. Izkušnjo potovanja in spanja v avtu sva imela iz Južne Amerike, vedela sva, da je to zelo praktično, hkrati pa je posledično v avtu malo prostora za kaj drugega. Za prvo, testno potovanje (šla sva na Slovaško) sva si izposodila strešni šotor Katarininih staršev in po 5 dneh ugotovila, da vsaj neko zasilno posteljo v avtu želiva imeti. Ciljala sva torej na kombinacijo strešnega šotora in malo improvizirane postelje v avtu za tiste noči, ko bi bilo spanje v šotoru nepraktično. Tekom poletja sva potem testirala različne strešne šotore – primerjavo lahko prebereš tukaj in že izbrala idealnega. Potem tekom naslednjih mesecev pa sva se odločila, da bo za naju trenutno najbolj primerna postelja v avtu – tako kot sva imela v Južni Ameriki.

strešni šotor A

Tale je najin najljubši strešni šotor

Postelja v avtu in predali pod njo

Postelja v avtu stoji na predalih, zato je to dvoje zelo povezano. Želela sva čim manj dela in čim hitrejši rezultat, zato sva nameravala kupiti predale znamke ARB pri Mamut 4×4 v Mengšu in jih uporabiti kot “podstavek” za posteljo. So praktični, a imajo le določene velikosti predalov, ki pa nekako niso odgovarjale najinim željam, velikosti avtomobila in predvsem temu, kako se zložijo sedeži v najini Toyoti.

postelja v avtomobilu

Ne, postelja ni prenizka 🙂

Aluminijasto ogrodje za predale in posteljo

Zato se je Rok lotil tega sam. Dolgo je študiral, razmišljal, si potem narisal model, naročil material (večino kar na Amazonu) in nato sestavil aluminijasto ogrodje za posteljo. Bistveno je bilo, da se da to ogrodje pritrditi v prtljažnik, da je fiksno in v primeru kakšne nesreče (bognedaj!) ne more poleteti po avtu. Hkrati pa sva želela, da se da stvar dokaj hitro in enostavno odstraniti iz avta, saj verjetno ne bova ves čas vozila postelje in predalov zadaj. Aluminijasto ogrodje je torej pritrjeno z gurtnami v štiri zatiče za tovor, ki so že v najinem prtljažniku. Aluminijasti profili so 40/40 (link), so relativno mehki in se normalno režejo z žago za kovino. Za pritrditev med seboj se uporabijo kotniki (povezava) in T matice s primernimi utori (povezava).

ogrodje za postejo v avtomobilu

Ogrodje postavljeno, postelja je še v delu …

Lesena postelja

Čez to aluminijasto ogrodje sedaj pride postelja. Odločila sva se za posteljo iz 3 delov. Razlog? Da jo lahko zloživa in eventuelno peljeva še koga zadaj ali pa jo enostavno odstraniva iz avta. To pomeni, da je čez aluminijasto ogrodje en del postelje, druge dva dela postelje pa sta nad zadnjimi sedeži, ki so seveda zloženi.

Rok v mizarski delavnici, kjer je pomagal pri izdelavi predalov in postelje

Čez ogrodje, ki je v prtljažniku, pride ena velika lesena plošča, ki ima ob straneh “zakrilca”. Plošča gre torej čisto do roba prtljažnika, stranska “zakrilca”, oblikovana po neravnih linijah prtljažnika, pa so pritrjena s panti in se lahko dvignejo. Na ta način sva izkoristila maksimalno širino avtomobila, hkrati pa lahko od zgoraj seževa v tisti predel med predali in steno prtljažnika in tja kaj pospraviva. Ali pa zakrilca dvigneva, jih umakneva in ploščo potegneva skozi zadnja vrata. Lesena deska je na ogrodje seveda privijačena, da ne more nikamor poletet, lesena zakrilca pa so oblikovana po meri avtomobilske plastike in dodatno fiksirajo »tovor«.

Postelja v avtomobilu

Sprednji del postelje je sestavljen iz dveh plošč (na sliki je čez še majhna mizica)

Druga, prednja, polovica postelje je iz 2 delov, ki sta po širini razdeljena na 1/3 in 2/3. Na ta način lahko samo manjši del umakneva in postaviva en sedež, ali pa umakneva večji del in postaviva druga dva sedeža. Ta, prednji, del postelje se zadaj pritrdi (privijači) na aluminijasto ogrodje, spredaj pa nasloni na sedeže, ki se podrejo tako, da se najprej dvigne sedalo in potem položi naslanjalo. V primeru neuporabe npr 1/3 sprednje plošče, se le – ta privijači v zadnji del postelje. Za vse vijačenje začasne rabe sva uporabila metrične vijake M8 ali M10 s tako glavo, da se da vijačit na roke.

PREBERI ŠE  Priprava avtomobila za zimsko kampiranje in zimsko potovanje

Predali

Pod aluminijastim ogrodjem je Rok pri znancu mizarju naredil dva predala s stranskimi utori za vmesne pregrade. Tako bova po potrebi prilagajala velikost prekatov v predalih. Les postelje je vezana plošča 18 mm, za predale pa 16 mm, premazana z mešanico olja in voska. En predal je nekoliko nižji, da je nad njim še izvlečna mizica, na katero lahko kaj odloživa ali pa dejansko na njej jeva.

predali in miza v avtomobilu

Predali in mizica v avtu

Vzmetnica

Ko je Rok vedel velikosti postelje, se je Katarina lotila izdelave vzmetnice oz. blazine za spanje. Letos sva ravno menjala najino vzmetnico doma, zato sva staro uporabila za v avto. Bila je znamke Dollar z žepkastimi vzmetmi. Vzmetnico sva odprla, ven potegnila vzmeti, preostalo peno, k je bila nad in pod vzmetmi, pa sva zlepila skupaj (Patex vsestransko lepilo v spreju, ki ne topi pene) in izrezala v primerno velike kose, ki se prilegajo lesenim deskam, ki sestavljajo posteljo. Katarinina mami je potem sešila prevleko za peno (z zadrgo, ko bo treba kdaj to prevleko oprat).

Katarina reže peno iz najine stare vzmetnice

Vzglavnike bova uporabila tudi kar svoje (stare), saj sva jih tudi nedavno menjala. Spanje je po napornih vožnjah pomembno, zato razni približki tu ne pridejo v upoštev. Pregrinjalo bo kar deka ali odeja, ki jo imava doma. Ker je v avtu tudi ogrevanje (pridemo še do tega, ampak v naslednji objavi :)), nekih zelo toplih pregrinjal ne potrebujeva.

Luči in elektrika v avtomobilu

V Južni Ameriki sva imela dva akumulatorja, s tem da je bil drugi akumulator izključno za notranjost avtomobila. Torej za luči in vse polnilce. Tokrat ima avto že v osnovi dva akumulatorja, ampak sta drugače zvezana in sta oba za zagon avtomobila. S to nisva nič posegala, hkrati pa zaenkrat tudi ne načrtujeva neke hude porabe elektrike v avtomobilu, ko le-ta ne bo v teku. Zato sva notranjost avtomobila opremila z manjšimi lučkami na AA baterije. Eno je trak LED luči, ki sva ga nalepila na strop nad sprednjima sedežema. Te luči so zelo svetle in dejansko razsvetlijo večino avtomobila. Malo za okras pa sva potem dodala še manjše božične lučke, ki sva jih speljala nad vrati – od sprednjega vetrobranskega stekla pa vse od prtljažnih vrat. V zadnje predale sta prišli dve točkovni lučki (to je okrogla lučka, na katero pritisneš in se prižge, deluje pa na baterije in se dobi npr. v Merkurju) za lažje brskanje po predalih.

postelja v avtomobilu

Spanje v avtu je res udobno.

Avto ima tudi več (vsaj 4 sva zagotovo že našla, morda se še kje skriva kakšna) 12V vtičnic ter USB polnilcev. Za 12V vtičnice sva potem kupila različne polnilce (večinoma se sedaj itak vse polni na USB), pa podaljške itd. Zaenkrat je možnosti za polnjenje vse možne elektronike več kot dovolj.

Voda

Nekateri imajo posebne zabojnike za vodo, speljane kje pod avtom ali pa na strehi … Midva tu nisva komplicirala. Prek spleta sva naročila večjo (18,5L) posodo za vodo s filtrom – Life saver. To imava spravljeno pod posteljo – tam, kjer so podrti zadnji sedeži. Life Saver je sicer britanska znamka, ampak zaradi carine sva ga rajši naročila iz Nemčije. Dodatno je Rok kupil še en “meh” za vodo. To je taka mehka, zložljiva posoda, kamor bova lahko nalila vodo, ne da bi jo filtrirala. Je prišlo prav predvsem za potovanje v zmrzljive kraje, kjer ne bi želela, da nama zmrzne voda v filtru 😊

PREBERI ŠE  Najem avta v Maroku: nasveti in naša izkušnja

V paketu z Life Saver posodo sva dobila še nastavek za tuš, torej bi se s tem lahko tudi umivala. Ampak zaenkrat tega še nisva uspela preizkusiti. Gotovo vas tudi zanima, kako je s higieno na takem potovanju, kajne? O tem sva pisala že tekom potovanja po Južni Ameriki, objavo pa najdete tule: Higiena na potovanju in pri kampiranju.

umivanje zob v avtu

Osebna higiena je doma res bistveno preprostejša kot na potovanju po Južni Ameriki

Kuhinja

Nimava prav posebne kuhinje. V avtu imava zložljive kamping stole, miza pa je nad enim izmed predalov. To je imel Rok v mislih že pri izdelavi predalov. Zato je en predal nekoliko nižji, da nad njega pride še ena lesena deska – miza. Ta ima potem vtore za lesene noge, ki so spravljene ločeno. Še eno ozko leseno mizico sva dodala pod posteljo in se jo potegne ven med sprednje-dva sedeža, nasloni pa se jo na avto-radio. To je prišlo zelo prav v mrzlih dneh, ko nisva jedla zunaj, ampak v avtu. Ostale kuhinjske stvari so pospravljene v predalu zadaj. To pomeni gorilnik in manjša plinska bombica, posode, pribor, hrana … to je vse v predalu. Zaenkrat uporabljava kar preproste posode in pribor, tako kot pri kampiranju v šotoru.

Tenda in prečke

Bi dala na streho prečke ali “roofrack”? Prečke so seveda bistveno cenejše in glede na to, da sva sprva mislila, da bo itak čez celo streho strešni šotor, sva se odločila kar za prečke. Na prečke (znamka Rhinorack) pa se potem pritrdi tudi tenda. Oboje sva vzela pri Mamut 4×4. Tenda je njihove znamke in je 270-stopinjska. Ker se najin prtljažnik odpira kot vrata, torej v stran in ne navzgor, sva želela imeti pokrito eno stran avta in še prtljažnik. Postavi se enostavno, stoji brez kakšne podporne nogice in sva zaenkrat z njo zelo zadovoljna.

Off road oprema

Avto ima 4×4 pogon, tako da bova gotovo šla kje tudi malo bolj na divje. Če bo le teren primeren in si bova upala 😊. Zato sva dokupila oz. dala vgraditi še nekaj dodatnih stvari, nekaj off road opreme.

Vzmetenje

Ker sva z vgradnjo postelje v avto dodala kar nekaj kilogramov, pa ker se je Roku zdelo to tudi sicer pomembno, sva se odločila še za malo boljše vzmetenje. To je bila ena “orng” predelava, ki so jo uredili pri Mamut 4×4 – tudi homologacijo. Vzmetenje je znamke Old Man Emu, avtu doda 2,5cm višine od tal, ter ga ohranja na pravem nivoju tudi ob obremenitvi vse potovalne krame.

Kompresor

Hkrati pa so v avto vgradili še kompresor, da lahko polniva gume (oz. karkoli: balone za zabavo, čistiva zračni filter za avto itn.)  kar sproti in ni treba iskat bencinskih črpalk. To je bilo v Južni Ameriki kar nerodno, da sva po vsakem off-roadu oz. makadamu, kjer sva pritisk v pnevmatikah malo spustila, potem iskala bencinsko oz. nekoga, ki bi nama gume spet napolnil.

Dodatek zapore zadnjega diferenciala in kompresorja

Zapora zadnjega diferenciala

Dodana je bila tudi zapora zadnjega diferenciala. Pri takšnih Toyotah kot je najina, je zapora zadnjega diferenciala že tovarniško vgrajena, a le pri določenih kompletih opreme. Pri najini tega še ni bilo, zato sva se zapori srednjega diferenciala (to je že v avtu) odločila to dodati še zaporo zadnjega. Je zelo koristna stvar, ki ti pomaga avto spravit iz večine kočljivih situacij. Vgradili smo zaporo znamke ARB, ki deluje s pomočjo prej omenjenegakompresorja. Ta s pritiskom zaklene zadnjo os, da se obe kolesi vrtita hkrati, kot da bi bili na eni palici. Normalno se namreč vsako kolo vrti posebej in če enemu zdrsuje, drugi ostane pri miru. Pri vklopljeni zapori pa se drugo kolo vrti četudi prvemu zdrsi.

PREBERI ŠE  Najine prigode pri najemu avtomobila

Če se kaj zalomi …

Pri Mamut 4×4 sva kupila še podnice ARB Trad Pro – če kje zakopljeva. Ker pa res ne bi rada kje obtičala, pa glede na to, da imava v mislih par potovanj v bolj odročne kraje, sva se odločila še za nakup nekaterih dodatkov. Na avto sva dodala po ustreznih standardih testirane recovery točke ter dokupila t.i. recovery kit (povezava) – to so pripomočki, da se lažje zvlečeš ven iz kakšne zagate. V kompletu imava mehke in trde povezovalne spoje, ki skupaj z za avto ustreznimi vrvmi oz. gurtnami za tako početje, omogočajo, da te kakšno vozilo varno potegne iz zagate, ali obratno, da midva komu pomagava. Aha, pa eno manjšo zložljivo lopato bova tudi imela v avtu.

Podnice so nama prišle prav tudi na Švedskem

Mreža za komarje in deflektorji

Za poletne mesece bova potrebovala mrežo za komarje. Naročila sva nekaj iz Amazona (konkretno tole na povezavi) – tako mrežo, ki jo potegneš čez vrata in potem lahko mirno odpreš okno.

Deflektorji pa so priročni za spanje v avtu, ko recimo dežuje ali pa samo za zračenje. Deflektor je namreč plastika, ki se kot nek mini nadstrešek nalepi nad okna na avtu. S tem sva imela cel cirkus, saj sva naročila oz. kupila 4 sete deflektorjev. Pri prvih nama ni bil všeč način pritrjevanja (pritrdi se v režo in ne nad okno), drugi so bili preveliki za najin okus, tretji pa so se na poti polomili. Četrte sva kupila tekom nedavnega potovanja po Avstraliji in so končno namontirani na avto. Ostale sete deflektorjev pa prodajava za simbolično ceno, če bi jih kdo želel ;).

moški v rdeči bundi sedi za volanom terenskega avtomobila

Deflektorji so vidni na vrhu oken

Ostale drobnarije

Kupila sva tudi podstavke za niveliranje avtomobila ter manjšo “wasserwago”. Dostikrat se nama je namreč zgodilo, da sva avto parkirala postrani in potem celo noč drsela dol s postelje ali pa sva imela občutek, kot da stojiva na zadnjih vratih avtomobila. Čeprav se je po zadnjem potovanju izkazalo, da ima Rok kar točno wasserwago že vgrajeno 😊

Potem pa so tu še raznorazni žepki, ki sva jih namontirala po avtu in pridejo prav za kakšno sprotno pospravljanje drobnega materiala. Kaj pa se bo zagotovo še nabralo in bova posodobila tole objavo 🙂 Kako sva avto pripravljala za zimsko potovanje, pa preberite v naslednji objavi.

Avto je pripravljen za prvo potovanje: na Švedsko sredi zime

Komentiraj

Lahkih nog naokrog
error: Vsebina je zaščitena