Spoznajte najin avto: Toyota 4runner, 4×4

by Katarina
Objavljeno: Posodobljeno:

Že skoraj 4 mesece sva na potovanju po Južni Ameriki in že skoraj 4 mesece živiva v avtomobilu. Zveni kar nerealno – živeti v avtomobilu. Ko naju kdo tu v Braziliji vpraša, kje živiva, v stanovanju ali hiši, je odgovor v avtomobilu. Ker nimava ne stanovanja, ne hiše, oboje združuje najina Yotkica. Ko sva še bivala v Sloveniji sva velikokrat objavila sliko najine dnevne sobe z zemljevidom sveta, tokrat pa bova v tej blog objavi predstavila najin trenutni dom, najin avto.

Avto sva enkrat pokazala tudi že na Facebooku preko Live videa, ki ga lahko vidite tule: Spoznajte najin avto za potovanje po Južni Ameriki.

 

overlanding car toyota 4runner

Spoznajte najino Yotkico

Ime avta

Mnogi poimenujejo svoj avto, sploh kadar le-ta predstavlja tudi njihov dom. Midva nisva taka in na ime sploh nisva pomislila. A vseeno se vedno večkrat ujameva, da uporabiva besedo Yotkica. Tako je najin avto poimenoval Mitja Pajek, Slovenec, ki ima veliko izkušenj s terenskimi vozili in overland potovanji. Z Rokom sta si nekaj dopisovala po smsih – to je bilo še pred najinim odhodom – in je Mitja napisal: »A dol bosta pa Yotkico kupila?« Sprva sploh nisva razumela, kaj naj bi to pomenilo, potem pa je postalo zabavno. Torej, če avto že mora imeti ime, potem je Yotkica.

Najina Yotkica, če že mora biti 🙂

Tehnični detajli

Tale prvi del bo bolj za moške in ga bo spisal Rok, jaz o avtu povem le to, da je močan, ima dvignjeno podvozje in je bele barve 🙂 Sedaj pa predajam pisanje Roku.

Ok, voziva se v Toyoti 4Runner (2009) SR5 V6 4.0 4×4, z BF Goodrich KO2 All terrain 16 inch pnevmatikami.

4×4 pogon se vklopi s stikalom, torej, po potrebi, kar pomeni manjšo porabo goriva pri navadni vožnji. Poleg tega ima pa tudi reduktor. Z njim se zlahka sprehodiva po še tako strmem klancu ali pa nama pomaga biti počasnejši na kakšnih bolj kočljivih offroad situacijah. Teh je bilo na trenutnem potovanju sicer malo manj, pa vseeno.

Avto je avtomatik in je tudi prvič, da voziva avtomatik v terenskem vozilu. Sprva sva se tega otepala, sedaj pa v primeru terenskega vozila nisem več popolnoma prepričan. Zakaj? Pri avtomatiku pač ni tistega zamika v prestavljanju med prestavami, ko v mivki, vodi, blatu ipd lahko izgubim ves moment. Velja omeniti, da vse težje situacije in offroad ceste vozim jaz.

Najina mašina z dvema akumulatorjema

Zakaj terenski osebni avto in ne kombi?

Vsak ima svoj karakter. Midva uživava, ko sva bolj mobilna, ko se ne počutiva, kot da se voziva v veliki »kravi« in ko kak 4×4 kombi potegneva iz blata ali po klancu navzgor 🙂 Nekako velja, da če ne bi imela 4×4 pogona in reduktorja marsikam (zaenkrat predvsem v Čilu) preprosto ne bi mogla priti.

Avto nama pokuri nekje 11-12 litrov bencina na 100 km, kar je tudi večinski strošek najinega potovanja. Je avtomatik, kar sicer ni bila najina prva izbira, ampak pri terenski vožnji je pa to zelo praktično.

Pri avtomobilu je vredno omeniti še, da ima dva akumulatorja: enega za zagon motorja in drugega za polnjenje najine elektronike in dodatne osvetljave v avtu. Akumulatorja sta povezana prek releja, zadeva pa je izjemno enostavna (kogarkoli zanima in bi rad doma naredil tako stvar, rade volje razložim, kje se kupi stvari in postopek).

PREBERI ŠE  2. mesec na potovanju – najboljše, najslabše in česa sva se naučila

Na drugi akumulator so priklopljene vse notranje luči v avtu (več o tem spodaj), inverter, s pomočjo katerega polniva svoja računalnika in raznorazne baterije (za fotoaparat npr.). Na glavni akumulator pa sva priklopila še en dodaten USB polnilec, da lahko mirno polniva vse telefone, navigacijo in hkrati še poslušava glasbo na avtoradiu.

USB polnilec, ki ga je Rok sam vgradil v avto

Ali kaj pogrešam pri avtomobilu: da bi ga midva malo manj obtežila 🙂 Potem bi se lahko po kakšni sipini peljala bolj brezskrbno.

 

Ureditev prostora

Ko sva avto kupila, je že imel izdelano posteljo čez celotni zadnji del avta (nad podrtimi zadnjimi sedeži in prtljažnikom) ter dva predala pod njo. To je potem tudi definiralo razporeditev preostalega prostora. Da bi bila čim manj vpadljiva, sva izbrala avto s posteljno v notranjosti in ne s strešnim šotorom. Slednja varianta bi sicer pomenila veliko več prostora v prtljažniku, a hkrati bi bilo treba šotor vsak dan postavljati in pospravljati, pa še bolj opazno je, da nekdo spi v avtu, če je na strehi razprt šotor. Za divje kampiranje se nama je zdelo to izrednega pomena.

Postelja

Zadnji sedeži so zloženi in čez njih pride lesena konstrukcija. Na vrhu so tri lesene deske in čez tri blazine iz pene, ki sestavljajo posteljo. Stvar je iz treh delov zato, da se da zložiti in postaviti v prtljažnik v primerih, ko se z nama pelje še kdo in so zadnji sedeži v uporabi.

Vzglavnika sta bila že v avtu, ko sva ga kupila, deko pa sva naknadno dobila svojo. Sprva sva spala v spalnih vrečah, a se po 3 mesecih tega krepko naveličaš. Zato sva lepo prosila znanko, ki je potovala v Brazilijo, da nama prinese najino deko. Sedaj, ko imava »normalno« posteljnino, je spanje v avtu veliko bolj prijetno.

Postelja v avtu je verjetno ena boljših stvari, ever!

Predali

V prostoru prtljažnika pod posteljo sta dva velika lesena predala. V enem imava vse svoje obleke, brisače in toaletne pripomočke. Predal je razdeljen na polovico z leseno pregrado. Sprednji del je za moje obleke in kozmetiko, zadnji del za Rokove. Čisto na koncu predala je še en skrivni prekat (moraš res cel predal ven potegnit, da prideš do tega). Tam notri hraniva svoja prenosnika.

Predali zadaj omogočajo dobro organizacijo najine “krame”

V drugem pa je vsa hrana in posoda za kuhanje, pribor, krožniki, plastične posode itd. V tem predalu imava tudi manjšo hladilno skrinjo, v kateri shranjujeva stvari, ki bi morale biti na hladnem. Skrinja nima hlajenja na akumulator, kot bi kdo mislil, ampak preprosto uporabljava eno »zmrzlino«, tisto vrečko z gelom, ki jo dava v skrinjo, da zmrzne, nato pa v skrinjo, da malo hladi hitro pokvarljivo hrano. Seveda to ne drži dolgo, tako da večino sveže hrane kupujeva sproti.

Nad kuhinjskim predalom imava še izvlečni pult, ki služi kot miza pri hitri malici kje na poti. Lahko pa celo poličko potegneva ven in nanjo položiva gorilnik, kadar potrebujeva ravno podlago za kuhanje.

šotor in toyota 4runner v patagoniji

šotorček za kuhanje v močnem vetru je bil v Patagoniji zlata vreden.

Prostor pod posteljo

Pod posteljo, nad zloženimi zadnjimi sedeži je prostor za shrambo najrazličnejših stvari. Tu imava dva zložljiva stola, blazino za telovadbo (yoga mat), tisti mini šotorček za na plažo, ki nama v vetrovnem vremenu služi kot zavetrje za kuhanje. Vse to je stisnjeno med konstrukcijo in sprednje sedeže.

PREBERI ŠE  8.mesec na potovanju – najboljše, najslabše in stroški

Preostali prostor pa zasedata dve plastični škatli, kamor sva pospravila preostale stvari. V eni imava zdravila in knjige (neaktualne Lonely Planet vodiče), v drugi škatli pa so »gadgets«, torej raznorazna elektronika, kabli, polnilci, čitalci kartic, Rokova fotoaparata, vsi objektivi, itd.

Nekje ob strani je stisnjen še cel kovček z orodjem (izvijači, kladivo, klešče ipd), ter kovček s plinskim gorilnikom in pripadajoča cev za plinsko bombo.

Pod posteljo imava tudi vso zalogo vode. Deliva jo na pitno vodo, ki jo načeloma kupujeva v tistih 5L plastenkah in potem postopoma pretočiva v manjše termovke in plastenke. Drugi zabojnik pa je za vodo za pomivanje in tuširanje. Mehak plastični zabojnik drži 30L in se lahko stisne, ko ni čisto poln. Od tod vodo prelijeva v prenosni tuš ali pa uporabiva pipo na zabojniku za pomivanje posode.

Prenosni tuš dava kar na streho avtomobila ali pa na bližnjo vejo (če je kakšna)

Strešni prostor

Kaj bi brez najine »podstrehe«! Vseh stvari, ki sva jih prinesla s seboj, nikakor ne bi mogla zbasati v avto, zato sva dokupila še eno veliko torbo za na streho. Tam notri hraniva vso plezalno opremo, kamping opremo, razne dodatke za avto (rezervni zračni filter, rezervne zavore, kleme, gurtne itd) in pač vse kar trenutno ne potrebujeva.

Na strehi imava tudi dve kantici za bencin in pa plinsko bombo (ja vem, dobra kombinacija za eksplozijo J) ter »recovery boards« za primer, da bi kje zakopala.

Najina podstreha: kantice za bencin, plinska bomba, strešna torba in tenda

Osvetlitev in zatemnitev avtomobila

Za večerno posedanje zunaj imava eno LED žarnico z dolgimi kabli, ki jo lahko priklopiva na akumulator avtomobila, ter obesiva na avto oz. kakšno vejo. Taka luč je ravno dovolj svetla, za lahko normalno pojeva večerjo ali pa da z družbo igramo karte.

Notanjost avtomobila osvetljujejo trije trakovi LED lučk. Eden je nad oknom v prtljažniku, drugedva pa vsak na eni strani za prvimi sedeži. Kadar prižgeva vse troje, je v avtu svetlo kot podnevi.

Osvetlitev avtomobila, ki jo je Rok sam zvezal 😉

Za dolge patagonske dni in pa za preprečevanje »firbcanja«, sva si nabavila tudi nekaj za zatemniti oz. zakriti okna v avtomobilu. To sva rešila kar z izredno poceni obijalci sonca, a veste, tistimi, ki jih damo sicer na vetrobransko steklo? No, teh sva kupila nekoliko več in jih izrezala po obliki oken. Tako lahko zvečer na vsa okna nalepiva te senčnike, hkrati delujejo tudi kot izolatorji za mrzle noči.

 

Zunanji prostor

Za deževne ali pa zelo sončne dni imava na avtu tendo, nadstrešek, ki se razvije in postavi poleg avtomobila. Res, odlična stvar. Zunaj je lahko izredno močan naliv, midva pa sediva ob avtu pod tendo in mirno jeva svojo večerjo. Neprecenljivo. Ravno ta članek, recimo, pa nastaja v senci tende s pogledom na morje in surferje. Tudi to je neprecenljivo, da imam senco nad glavo.

overlander vozilo

Evo, tenda je praktična tudi kot senčnik ob močni sončni pripeki 🙂

Ostalo

Zapolnila sva seveda tudi vse ostale prostorčke, predalčke in luknjice po avtomobilu. Pod sedeži imava svoje čevlje ter zložene pohodniške palice, na vratih v predalih pa imava kremo za sončenje, repelent za komarje, Fenistil in obliže – to je najina najnujnejša prva pomoč 🙂 Pa še kakšna drobnarija se kje skriva, verjetno.

PREBERI ŠE  Popotniška španščina - kje in kako sva se jo naučila

 

Če bi sama urejala prostor v avtu, bi verjetno kakšno stvar nekoliko spremenila, a ne bistveno. Načeloma sva z ureditvijo zelo zadovoljna in navadila sva se, da sedaj namesto na 100m2 (kot sva jih imela v Ljubljani), živiva na 6m2. Pa nama nič ne manjka 🙂

Najboljša stvar tega avta: pripelje naju kamorkoli in zbujava se lahko ob čudovitih razgledih.

Komentiraj

2 komentarja

Lucija 04/2019 - 18:50

Zelo mi je vsec vajin avto 🙂 v kateri drzavi J Amerike sta ga kupila, za koliko in koliko je star?

Odgovor
Katarina 04/2019 - 4:02

Živjo.
Kupila sva ga v Čilu, v Santiagu. Je letnik 2009, vrednost avta pa je okoli 10500€. Če te še kaj zanima, pa kar napiši na mail in ti z veseljem odgovoriva.

Odgovor
Lahkih nog naokrog