Kupila sva avto za potovanja!

Nakup avtomobila za potovanja (overland)

by Katarina
Objavljeno: Posodobljeno:

Od kar sva začela potovati, so nama potovanja z avtomobilom zelo blizu. Svoboda premikanja, ko greš, kadar želiš, se vmes ustaviš, če vidiš kaj lepega, si skuhaš kosilo na lepi razgledni točki … ja, to je nekaj za naju. Že skoraj 10 let imava doma sicer sanjski avto – Hondo Civic in z njo sva prevozila že res ogromno. Le ena težava je. Honda Civic je pač športen avto in je posledično zelo nizka. Tako nizka, da morava biti kar iznajdljiva pri vožnji. Že po Ljubljani je kakšna luknjasta cesta problem, ali pa ležeči policaj (hitrostne ovire). In zato sva že kar nekaj časa razmišljala o nečem malo višjem. Po dolgih letih iskanja, predvsem pa odločanja, sva pred parimi dnevi “tak malo višji” avto končno kupila. Juhej! Res sva vesela, da se je to končno zgodilo. Vas popeljem po najini poti oz. predstavim, kako je potekal nakup avtomobila za potovanja pri nama. Vas opozorim, da sva bila s tem (ne)odločanjem, ki je opisan v nadaljevanju sama sebi naporna in da se bova verjetno zdela tudi vam. Nisva popolna, samo to bom rekla.

ženska v poletni obleki stoji ob zelo slabi cesti. V ozadju črn avto in dva moška

Najina Honda Civic na precej zljuknjani ukrajinski cesti

Nakup avtomobila za potovanja – najina dolgoletna saga 🙂

Bilo je leto 2018 …

Ja, pri nama tole poteka že res dolgo. Začelo se je leta 2018, ko sva se odločila, da se podava na daljše potovanje po Južni Ameriki. Takoj sva vedela, da želiva potovati z avtom. Ne s kombijem, avtodomom ali čim tako velikim in okornim (za najine pojme), ampak z avtom, terencem. V katerem bova lahko tudi spala, hkrati pa naju bo pripeljal do najbolj skritih kotičkov Južne Amerike. Najprej se nama je zdelo logično, da bova avto kupila v Sloveniji in ga z ladjo poslala v Južno Ameriko. Ampak ta transport je drag! Res drag. Pa še trajaaaaa. Zmanjkovalo nama je časa in na spodbudo znanca (couchsurferja), sva se odločila, da avto kupiva v Južni Ameriki.

bel terenski avto na vodi. Salar de Uyuni, Bolivija

Z najino Toyoto 4runner v Boliviji – Salar de Uyuni

Preko spleta sva našla ponudbo za Toyoto 4runner, 4×4, 4.0 bencinski motor, že preurejeno za potovanja, takrat staro 10 let in z okoli 180 000 km. Zanjo (in vso pripadajočo overland opremo) sva takrat odštela okoli 10 000 EUR. Zdelo se nama je ogromno, ampak sva želela zanesljiv avto. Več o najini Toyoti 4runner in ureditvi prostora v njej, si lahko prebereš na blogu: Spoznajte najin avto Toyota 4runner.

toyota 4runner

Najina Toyota 4runner

Leto 2020, ko sva (prvič) skoraj kupila avto

Po povratku iz Južne Amerike sva se oba strinjala, da bi bilo super imeti nek podoben avto tudi doma, v Sloveniji. Na žalost najine “Yotkice” iz Čila nisva mogla pripeljati v Slovenijo (prekomplicirani postopki, nezmožnost homologacije itd), zato sva tu začela iskati nekaj podobnega. Pri nas se 4runnerjev ne dobi, zato sva gledala pač Toyota Land Cruiser Prado. Spomnim se enega precej lepega, dobro vzdrževanega avtomobila, ki je stal 16 000 EUR. “Čisto preveč!” sva si takrat rekla. Jao, nisva vedela, kako bodo cene poskočile.

PREBERI ŠE  Staycation ali enotedenski dopust doma

Posledično sva se odločila za nekaj malo starejšega, s Primorske (Goriških Brd) za 12 000 EUR. Dogovorjeni smo bili za prepis naslednji dan. A midva tisto noč nisva mogla spati, nekaj ni bilo v redu. “Pa saj terenca v Sloveniji sploh ne rabiva, no! Toliko denarja bova dala samo za neko nostalgijo, spomin na Južno Ameriko” je bil zaključek in sva nakup odpovedala.

moški in ženska sedita pod drevesom in gledata v daljavo

Po avto bi morala v Goriška Brda

Na Poljsko po avto (2021)

Ampak nama stvar ni dala miru. Midva bi res imela terenca, no. Ampak ti Prado-ti nama v resnici sploh niso bili tako všeč. 4×4 pogon je vedno vklopljen, motorji so bolj “švoh”, pa še dizli so večinoma … midva bi imela 4runnerja! Tako kot v Južni Ameriki. Poljaki so vsi po malem “mahnjeni” na ZDA in tja se uvozi še največ 4runnerjev. Našla sva oglas za približno 10 let starega 4runnerja, ki se je prodajal v Opolah na Poljskem. Takoj, ko so se spomladi 2021 omejitve potovanj malo zrahljale, sva se za vikend odpeljala v Krakov. Najprej do mojega bivšega sostanovalca (tekom doktorata sem namreč nekaj časa živela v Krakovu), potem pa z njim, ki je bil najin prevajalec do Opol pogledat tisti avto.

pastirske koče v zasneženi pokrajini. Dolina Chocholowska

Dolina Chocholowska v Tatrah. Izlet na poti do avtomobila v Opolah

Itak nama je bil avto noro všeč. Cena sicer spet 16 000 EUR, ampak ok, za 4runnerja bi toliko še dala. Zataknilo se je pri uvozu v Slovenijo. DMV (davek na motorna vozila) je za tako močan avto pač ogromen, pa še homologacija nekaj nanese. Razmišljala sva, če bi bil lastnik avtomobila ta prijatelj iz Krakova. Potem bi morala avto enkrat na leto pripeljat na Poljsko na tehnični pregled (registracijo se da urediti preko spleta). Pa potrebovala bi njegovo dovoljenje za vsa prečkanja meja. Ni bilo ravno idealno. Ob pregledu Carfax poročila, pa sva se potem premislila. Avto je imel kilometre tako zmedene, da so malo rasli malo padali tekom preteklih let … nič ne bo … Preveč komplikacij, pa še avto z neko sumljivo zgodovino.

Toyota 4runner, ki sva si jo ogledovala na Poljskem

Rokova obljuba, nižanje standardov in iščeva avto v Nemčiji (2022)

Leta 2022 so šle cene rabljenih avtomobilov konkretno navzgor. A nama je bilo žal, da nisva že kupila avta? Pa niti ne, ker sva se še vedno prepričevala, da terenca v Sloveniji itak ne potrebujeva. Realno, za potovanja po Evropi zadostuje oz. je veliko bolj prikladen kombi. Ampak midva se v kombiju res ne vidiva. Tako da sva si rekla, ali bova imela terenca ali pa nič. In vse je kazalo, da bo izid ta “nič”. Oz. pač najina Honda.

moški in ženska pred šotorom

Saj sva s tole najino Hondo ogromno prepotovala

To leto sva se oba vpisala v alpinistično šolo. Rok je bil zelo navdušen, meni pa sploh ni bilo všeč. Saj plezanje po hribih je super, ampak organizacija, izvedba alpinistične šole mi je pa vse skupaj kar malo zamerila. Par dni pred izpiti za alpinistične pripravnike seveda nisem imela pojma o stvareh, ki bi jih morala znati v miže. Rok je bleknil: “Če narediš izpit, kupim terenski avto.” Itak je bil prepričan, da izpita ne bom naredila. Jaz pa sem ravno dovolj trmasta, da sem se stvari naučila in izpit opravila. Ne zato, ker bi si tako zelo želela avto (ali pa plezanje v hribih), bolj zato, ker če meni nekdo reče, da nečesa ne znam, ne zmorem, bom naredila vse, da mu dokažem nasprotno.

planinca s čeladami plezata na mangart

Plezava!

Ali ste vedeli, da se tudi v Sloveniji najde kakšnega 4runnerja? Rok je nekajkrat v Ljubljani videl en avto, se šel malo detektiva in našel lastnika (že par let pred tem). In letos bi ta gospod avto prodal. Lahko bi kupila v Sloveniji že registrirano, homologirano Toyoto 4runner! Ampak cena!!!! 30 000 EUR! Preveč. Ne, toliko pa za avto ne moreva dati – sploh ker ga ne potrebujeva nujno.

V enem 4runnerju v Sloveniji!

Tako sva se odločila, da so Toyote pač predrage in da pogledava še kakšne druge znamke. Recimo Nissan Pathfinder je deloval čisto soliden in malo cenejši. Ampak pri nas teh avtomobilov praktično ni bilo na prodaj (govorim o rabljenih), zato sva začela iskati čez mejo. V Nemčiji seveda. Vse sva naštudirala, kako kupiti avto, kako ga uvoziti, izbrala sva oglase in se odpravila v okolico Frankfurta. Tam je bilo več kot 10 takih avtomobilov in v naslednjih dneh sva imela namen enega kupiti. Gotovino za plačilo avtomobila sva imela s seboj! Cene so bile okoli 16 000 EUR in toliko sva bila pripravljena dati.

Nissan Pathfinder

Nissan Pathfinder

Ampak, ko sva videla tiste avtomobile, naju je vse minilo. Vsi so bili stari, prašni, zarjaveli … Po dveh dneh sva obupala in se odpravila na izlet v Köln in pač malo po Nemčiji.

par pred gradom Eltz

Pozdravček izpred gradu Eltz

Strešni šotor nama je dal ponoven zagon (2023)

Poleti 2023 sem našla eno super ponudbo za strešni šotor in skupaj z mojimi starši smo ga kupili. Bila sva mnenja, da če že nimava terenca, bova pa na Hondo dala šotor in tako malo potovala naokoli. A glej ga zlomka, najina Honda ima stekleno streho in posledično streha ni dovolj nosilna za kakršne koli strešne nosilce, kaj šele za šotor in dve osebi v njem. Ja, torej bova res morala kupiti avto.

Prvi preiskus strešnega šotora – na avtomobilu Katarininih staršev

Ugotovila sva že, da tako konkretnega terenca, kot je Toyota Land Cruiser oz. 4runner ne potrebujeva. Midva bi nekaj, da ima 4×4 pogon, da je dovolj visok (vsaj 20cm), da bova malo lažje vozila po makadamskih cestah in da lahko dava gor strešni šotor. Praktično vsi SUV avtomobili so bili sedaj v igri. Začela sva pri Jeep Renegade Trailhawk, ampak je imel čisto premajhen prtljažnik. Niti najina plezalna oprema ne bi šla notri. Potem pa sva pregledala res čisto VSE vrste, znamke SUV-jev, ki se v Sloveniji prodajajo.

Jeep Renegade

Jeep Renegade – tudi ta je bil v igri

Na koncu sva se nekako odločila za Volvo XC60. Ampak, ko želiš imeti 4×4 pogon, pa da ni ravno 20 let star, da je bil dobro vzdrževan … pa sva bila spet na ceni preko 20 000 EUR! Za toliko dobiva pa že Land Cruiser Prado-ta (sicer starejšega, ampak je pa to bolj zmogljiva zadeva).

Volvo XC60

Tega Volva bi skoraj kupila 🙂

In smo spet na začetku 🙂 Midva bi Toyotinega terenca 🙂 Jeseni sva veliko potovala naokoli in sva dala nakup avtomobila malo na stran, saj preprosto ni bilo časa. Rekla sva si, da po novem letu spet pogledava, kaj bo na voljo in se takrat odločiva.

PREBERI ŠE  Najine prigode pri najemu avtomobila

Ko sva končno kupila avto! 2024

Januarja sva spet začela gledati oglase za avtomobile. Nisva se več slepila, da bi bil Volvo ali pa Nissan v redu za naju. Pač, srce hoče Toyoto in iskala sva samo še Toyote. Ko bo prišla taprava, jo vzameva. Znižala sva standarde kar se tiče starosti (prej je bil pogoj, da je avto, ki ga bova kupila novejši od najine Honde) in našla en oglas: letnik 2003, Toyota Land Cruiser Prado, motor 4.0, bencin – tako kot ga je imel najin 4runner v Južni Ameriki. Kilometrov pod 300 000, avto zelo lepo ohranjen z vso opremo. Edina stvar, ki naju je spomnila, da je avto star preko 20 let, je bil radio, ki je sprejemal KASETE! Cena pa tudi kar ugodna, okoli 13 000 EUR. Za tak avto bo pač letni strošek za registracijo malo višji, pa poraba tudi, ampak je pa začetna cena ok. Skoraj bi ga že kupila … Potem pa sem jaz zbolela in sva morala vse skupaj prestaviti, vmes pa se je na avto.net pojavil še en avto, najin avto!

Najina! Toyota Land Cruiser Prado!

Bil je idealen, slovensko vozilo, servisirano, lepo ohranjeno … Komaj sva čakala, da ga vidiva. Že doma sva se odločila, da če ne bo neke hude drame, je to najin avto. Drama je bila le ta, da sva upala, da bo lastnik kaj več spustil ceno 😀 Ampak, sva se sprijaznila z visokimi cenami in avto KUPILA!

Toyota Land Cruiser Prado

Končno sva ga kupila! Avto za overland potovanja

Tako sva sedaj ponosna in do neba vesela lastnika Toyote Land Cruiser Prado, letnik 2012, motor 3.0, dizel. Cena je seveda več kot 10 000 EUR, a znotraj najinih zmožnosti. Več pa ni treba, da povem 😉

Toliko let (in še sedaj, pravzaprav) sva se prepričevala, da takega avtomobila za potovanja v Sloveniji ne potrebujeva. Ampak sva si ga ves čas tako želela, da sva na koncu popustila (sama sebi). Pač, vse ne more biti razumsko in logično, kdaj moraš poslušati tudi srce. Kupila sva tak avto, kot sva ga gledala že na začetku, le za precej višjo ceno. Ups, ane!

Kdaj greva na prvi izlet?

V naslednjih tednih, mesecih bova avto še malo preuredila, kakšno stvar zamenjala, naredila komplet servis potem pa je v načrtu en testni izlet. Upava, da nama bo tale Yotkica 2.0 dobro služila in si zaslužila svoj vzdevek. Če se bo pa izkazalo, da je res ne potrebujeva in izkoristiva, jo bova pa pač prodala. In bova vedela, da sva poskusila, stestirala in ugotovila, da res nima smisla. Ampak zaenkrat je v načrtu, da je izkoristiva. Takoj jutri greva nekam v hribe in sem prepričana, da bova celo pot prevozila z nasmeškom na obrazih. 😀

Komentiraj

Lahkih nog naokrog
error: Vsebina je zaščitena