Ko nove zavore niso zares nove (težave pri nakupu rabljenega avtomobila)

by Katarina

Januarja letos sva se spet malo zagnala za iskanje in nakup terenskega vozila in februarja to končno storila. Kupila sva rabljeno Toyoto Land Cruiser Prado. Mislila sva, da sva avto dobro preverila in da kupujeva super zadevo. A se je hitro pokazalo, da temu ni čisto tako. Kmalu po nakupu je namreč avto začel “škripat”, izkazalo se je, da oglaševane nove zavore sploh niso nove in čakalo bi naju ogromno stroškov s popravilom. Ampak, ker sva avto kupila od pravne osebe in napako opazila zelo hitro, sva se odločila od prodajalca avtomobila iztirjati obljubljeno: nove zavore. Kako je vse to potekalo, pa napišem v nadaljevanju.

Na servisu na Viču

Težave pri nakupu rabljenega avtomobila

Pregled pred nakupom

Avto sva pred samim nakupom seveda dobro pogledala. Najprej midva, da sva dobila prvi občutek, potem pa sva avto dala pregledati še na uradni Toyotin servis Jereb v Izoli – avto sva namreč kupovala v Kopru pri podjetju Advance Consulting. Potrdili so, da je avto v odličnem stanju, da za to starost še niso videli tako dobro vzdrževanega avtomobila. Opozorili so le, da sta akumulatorja slaba in ju je potrebno zamenjati. Vse ostalo je super, zavore in diski so novi, podvozje je zaščiteno s premazom, rje ni videti nikjer … torej ni da ni.

Avto sva potem nekaj dni kasneje tudi kupila, prodajalec pa nama ga je dostavil v Ljubljano.

Toyota Land Cruiser Prado

Najina! 🙂

Takoj sva zaslišala neko škripanje

Avto sva s parkirišča v bližini najinega doma odpeljala do enih in drugih staršev in že takoj se je slišalo neko škripanje. Ampak ok, morda se mora malo “uvozit” ali pa se ga morava midva navadit. Med vikendom sva se peljala na Pokljuko in nazajgrede se je šrkipanje slišalo že kar konkretno. Rok je hitro vedel, kaj je težava, saj se nama je nekaj podobnega zgodilo v Južni Ameriki z najinim 4runnerjem (tudi Toyotin terenec). Zavorna ploščica pritiska na disk, ker je bila slabo, nenatančno nastavljena oz. zavorne čeljusti niso bile pregledane ter po potrebi obnovljene med menjavo.

Takoj naslednji dan sva avto peljala k najbližjemu mehaniku, da pogleda in pove, kaj se njemu zdi, da se dogaja. Potrdil je Rokovo domnevo, hkrati pa povedal, da se že na daleč vidi, da diski niso novi. Predlagal je, da avto dava v reklamacijo in da to uredi prodajalec na svoje stroške.

mehanik pregleduje kolo avtomobila Toyota LandCruiser

Najin skoraj sosed mehanik je prvi diagnosticiral težavo

Servis v dogovoru s prodajalcem

Rok je najprej po telefonu, nato pa še po emailu obvestil prodajalca avtomobila. Ta je takoj obljubil, da bo uredil zadevo in se dogovoril za termin pri servisu Torex v Kopru. Prvič je Rok avto peljal v Koper na pregled, kjer so še enkrat potrdili enako kot mehanik v Ljubljani in se dogovorili, da bodo zamenjali diske, zavorne ploščice in čeljusti, saj je napaka na čeljustih povzročila nepopravljivo škodo na diskih in ploščicah avtomobila. Termin za to sva dobila en teden kasneje. Rok je spet odpeljal avto v Koper, ga tam pustil cel dan in čakal, da ga pokličejo, ko bodo zaključili. Naj bi imeli cca 3h dela, ampak od 9h pa do 15h ga ni poklical nihče. Ko se je Rok pač samoiniciativno vrnil do servisa, je videl, da so diski in ploščice ostali enaki, obnovili so sprednje čeljusti (in jih brez dovoljenja prebarvali!), pri zadnjih pa so samo zamenjali neko gumico. Seveda izredno nezadovoljen Rok je začel spraševat, kaj so delali cel dan in zakaj niso uredili stvari, kot je bilo dogovorjeno, a mu tega niso znali pojasniti.

Govoril je tudi s prodajalcem avtomobila, ki je bil nad povedanim prav tako presenečen, potem pa ponudil, da bomo stvar rešili na nekem servisu v Ljubljani. Zagotovo pa sta bila prodajalec avtomobila in direktor servisa Torex na zvezi mimo naju (lastnika avtomobila).

PREBERI ŠE  Najini najlepši spomini s potovanj (najina TOP potovanja)

Ko prodajalec avtomobila neha biti kooperativen

Avto sva peljala še na uradni Toyotin servis na Viču v Ljubljani, plačala še za en pregled avtomobila, kjer so odkrili veliko nepravilnosti. Predvsem te stvari, ki sva jih do sedaj že sama ugotovila na zavorah ter še nekaj manjših zadev. Zakaj taka razlika med pregledom avtomobila v Izoli in Ljubljani? Ni nama jasno, še danes ne razumeva, ali so bili na uradnem Toyota servisu v Izoli tako površni, podkupljeni ali je kdo v času med tistim pregledom in dejanskim nakupom “šaril” po avtu in menjal diske ter ploščice. Kakorkoli, prodajalcu sva poslala predračun za popravilo zavor (diski, ploščice, čeljusti) iz Toyota servisa na Viču. Najprej ni nič odgovoril, potem ga je Rok klical in po cca enem tednu je prišel odgovor, da so vse te stvari pač potrošni material in on ne odgovarja za njih.

Seveda so potrošni material, ampak, če je v oglasu za avto pisalo, da so diski in zavore novi, morajo biti pač novi, ne pa da jih je treba menjati takoj po nakupu.

Veliko slabe volje in potem še blokada ene čeljusti

Že do te točke je šlo ogromno živcev z najine strani, veliko slabe volje, veliko časa in energije vložene v razmišljanje, računanje itd. kaj in kako naprej. Seveda lahko sama, na lastne stroške zamenjava diske in zavore, ampak to je velik strošek in zakaj bi ga sama krila, če nama je bilo na začetku zagotovljeno, da so vse te stvari nove. Napako sva javila v roku 8 dni po nakupu, kar je tudi skladno z zakonom in prodajalec je dolžan to napako odpraviti. Vedela sva, da imava prav, le kako to doseči?

Potem pa nama je en dan popolnoma zablokirala ena čeljust, ki je prijela disk in ga ni spustila. Po domače povedano, je bila zavora na enem kolesu ves čas popolnoma stisnjenja. Spet sva avto “na silo” zapeljala do najbližjega mehanika, ki je postal kar jezen, ko je videl, kaj se je zgodilo in slišal še ozadje dogajanja. On je predlagal, da pokličeva avtovleko in da le-ta na stroške prodajalca avto odpelje nazaj na tisti servis v Koper, saj je to več kot očitno njihovo “maslo”. Ker se s tistim servisom res nisva želela dodatno ukvarjati, sva prosila mehanika, da stvar reši in naredi avto spet vozen. Mehanik je tudi ugotovil, da so očitno na tistem servisu v Kopru izgubili neko gumico na čeljusti in se je zato zgodila ta blokada.

Odvetnik, sodni izvedenec in pritisk na prodajalca

Sedaj pa sva imela zares dovolj. Najprej sva šla po nasvet k sodnemu izvedencu za avtomobile, potem pa še k odvetniku. Oba sta potrdila, da imava prav in da morava zahtevati popravilo zavor. S svojimi nasveti sta pomagala sestaviti zelo odločen email za prodajalca, kjer sva še enkrat zahtevala, da stvar uredi, tako kot je bilo dogovorjeno in kot je tudi po zakonu dolžan. V nasprotnem primeru sva mu zagrozila z odvetnikom, tožbo in mediji.

Naslednji dan je Rok prejel razjarjen klic prodajalca, v smislu, kaj se greva … Rok zna biti zelo pragmatičen / neusmiljen in ga je samo prosil, da je vsa nadaljnja komunikacija preko emaila. Po nekaj dneh sva dobila odgovor, da OK, bo uredil nove diske in zavorne ploščice. Ampak uredil bo samo material, ne pa menjave. Odvetnik je predlagal, da vztrajava in zahtevava tudi menjavo (torej delo mehanika) ter vključeno še obnovo čeljusti. Sodni izvedenec pa je bil bolj praktičen in je rekel, naj ponudbo sprejmeva, saj se bomo drugače samo pregovarjali, kaj res pomenijo “novi diski in ploščice” (kot je pisalo na oglasu) in ali so čeljusti res del tega ali ne. Tudi nama se ni dalo v nedogled prepirati, zato sva sprejela. Zahtevala sva le, da vnaprej sporoči, katere diske in ploščice ima namen naročiti – da bo kvaliteta OEM, primerljiva originalom.

2 meseca je trajalo vse skupaj in najina Toyota je večinoma pač čakala na dvorišču, brez da bi se odpeljali na kakšen izlet

Hkrati je Rok pritisnil še na servis Jereb v Izoli in zahteval vračilo denarja za slabo opravljen pregled avtomobila pred nakupom. Ko jim je povedal, kaj vse so na pregledu našli pri Toyoti na Viču, jih je očitno zaskrbelo za svoj ugled in so se opravičevali še osebju na Viču :).

PREBERI ŠE  Vožnja po Mehiki in najem avtomobila v Mehiki - nasveti in opozorila

Ko pridejo napačni diski in ploščice

Čez nekaj dni so nama dostavili nove diske in ploščice in avto sva odpeljala na uradni Toyotin servis na Vič. Poleg menjave diskov in ploščic, sva se dogovorila tudi za obnovo čeljusti in še redni (malo bolj obsežen) servis avtomobila. Pač, da začneva na sveže z avtom.

Pa naju naslednji dan kličejo iz Toyote na Viču: dobili smo dvojne sprednje diske in ploščice! Pa saj ne veš, ali bi se smejal ali jokal. Prodajalec je očitno naročil dvakrat sprednje diske in ploščice, namesto ene sprednje in ene zadnje. Rok ga je poklical in sta se tokrat hitro dogovorila, da jih naročiva kar midva, on bo pa povrnil stroške. Malo sva bila skeptična, ampak kaj češ, če bi rada avto čim prej začela uporabljati, sva bila pripravljena sprejeti to tveganje. In tokrat se je prodajalec držal obljube, nakazal denar takoj in menjava se je lahko nadaljevala.

Pred servisom na Viču, ko je bil servis končan

Avto je kot nov!

Trajalo je več kot 2 tedna, da so na Viču popravili in zamenjali vse. Kot rečeno, ena stvar so bili ti diski, ploščice in čeljusti, drugo pa je bil obsežen servis, ki sva ga naročila midva. Nezadržno se je bližal čas registracije in takoj, ko sva avto končno prevzela, sva ga peljala na tehnični pregled in podaljšat registracijo. Roku se je kar smejalo. Ne samo, da je sedaj ta drama za nama, avto res dobro zgleda, res se dobro pelje in še na tehničnem so rekli, da itak nimajo kaj gledat, ko je pa vse kot novo. Smejalo se mu je tudi zato, ker so imeli ravno tisti dan pri Toyoti na Viču neko težavo in nama računa za ta res obsežen servis niso mogli izdati. Sva ga dobila par dni kasneje:) Ampak, saj sva vedela, da bo z rabljeno Toyoto Land Cruiser na začetku ob nakupu pač nekaj stroškov.

Pa da začnemo s tole Toyoto res na novo, na sveže, sva se odločila zamenjati še registrsko. Koprske tablice sva vrnila in naročila gorenjske (ker je Rok pač z Gorenjske). Sedaj sva pa pripravljena za na pot. No, skoraj … Čaka naju še ena mehanična zadeva, potem pa sledi bolj prijeten del predelave: vgradnja predalov, izdelava postelje, tenda in še kaj: take bolj lušne stvari 🙂

Sedaj pa menda ne bo več težav in bova z avtom samo še uživala

Komentiraj

1 Komentar

Anton 04/2024 - 7:24

Zanimivo? Jaz imam pa zelo dobre izkušnje s servisom v Izoli! Imam C-HR! Bi bilo pa zanimivo vedeti, koliko km je imela ta kupljena Land Cruiser! Vsekakor, naporen nakup je bil. Srečno vožnjo vama želim!

Odgovor
Lahkih nog naokrog
error: Vsebina je zaščitena