Kako slabe oz. dobre so kitajske letalske družbe

Ali so res tako slabe, kot nekateri mislijo?

by Katarina
Objavljeno: Posodobljeno:

Kitajske letalske družbe so pogosto deležne zgroženih pogledov, stavkov »A tam sploh dobiš za jest na letalu?« ali pa »S tem pa jaz že ne bi letel!«.  A po drugi strani so to čisto solidne letalske družbe, ki te varno in zadnje čase tudi zelo ugodno pripeljejo v Azijo in Oceanijo. V tem prispevku bova podala svoje mnenje in izkušnjo letenja z nekaterimi kitajskimi letalskimi družbami, vključno z AirChina, Shanghai Airlines in China Eastern Airlines. S temi letalskimi družbami sva letela na Japonsko ter v Avstralijo. Druge omembe vredne kitajske letalske družbe, ki letijo v Evropo, vključujejo Hainan Airlines, China Southern Airlines, Xiamen Airlines in Sichuan Airlines.

Letalo AirChina

Letalo AirChina

Kitajske letalske družbe: primerjava in najino mnenje

Cena in destinacije

Ena največjih prednosti letenja s kitajskimi letalskimi družbami je cenovna dostopnost njihovih letov. Te letalske družbe ponujajo precej ugodne cene za dolge lete iz Evrope v Azijo in Oceanijo, kar jih naredi privlačne za tiste, ki radi potujejo poceni oz. nimajo neomejenih finančnih sredstev.

Kitajske letalske družbe pokrivajo širok spekter destinacij, kar omogoča dostop do številnih mest po Aziji in drugod. Od kar Slovenci za Kitajsko ne potrebujemo več vize (vsaj za krajša potovanja ne), so tudi prestopi na Kitajskem, četudi dolgi, lahko zanimivi in se jih splača izkoristiti.

Omeniti velja še to, da imajo kitajske letalske družbe dovoljenje za letenje v ruskem zračnem prostoru. V primerjavi z evropskimi družbami, ki zaradi sankcij proti Rusiji tega dovoljenja nimajo. To pomeni, da bo recimo Finnair (finski prevoznik) iz Helsinkov na Japonsko letel namesto direktno čez Rusijo, najprej precej na jug, vse do Črnega morja in potem čez Turčijo, južno Azijo do Japonske. To podaljša let za kar nekaj ur. Kitajske letalske družbe pa lahko letijo lepo “naravnost”, po najkrajši zračni poti čez Rusijo do Kitajske.

Varnost

Če ima letalska družba dovoljenje za letenje v Evropo, potem že mora slediti določenim varnostnim standardom. Kar se tega tiče, smo mi v Evropi res dobro zaščiteni. Torej, naju varnost kitajskih letalskih družb ne skrbi, dokler gre za te večje letalske družbe, ki pokrivajo medcelinske lete in povezujejo Kitajsko z Evropo.

Najina izkušnja letenja s kitajskimi letalskimi družbami

AirChina

Z AirChina sva letela v Avstralijo. To pomeni, da sva imela z njimi dva leta: Milano Malpensa – Peking in Peking – Sydney (in po isti poti nazaj). Let iz Milana do Pekinga je bil dolg približno 9h, iz Pekinga do Sydneya pa 11h. Oba sta bila nočna leta. Na poti pa sva imela še daljši (okoli 21h) postanek v Pekingu v vsako smer.

vkrcanje na letalo AirChina

vkrcanje na letalo AirChina v Milanu

Posadka

Posadka je bila (tipično vzhodno azijsko) vljudna in profesionalna, čeprav je njihovo znanje angleščine večinoma bolj slabo. Osnovne stvari razumejo, ko pa želiš nekaj bolj kompleksnega ali pa samo stavek narobe zastaviš, pa ne bo šlo. Se pa vsekakor potrudijo maksimalno, da ti ustrežejo.

PREBERI ŠE  3 stvari, brez katerih ne greva na potovanje
Sedeži

Sedeže se splača rezervirati vnaprej, oz. ob rezervaciji. Sedeži v zadnjem delu letala so brezplačni, bolj spredaj pa imajo tiste posebne sedeže z več prostora za noge, premium economy in podobno, ki pa so za doplačilo. Midva za prvi let nisva dobila dveh brezplačnih sedežev skupaj. Na check-inu na letališču sva vprašala, če lahko kaj uredijo, pa tudi niso mogli. Na letalu pa so nama potem prijazni stevardi in stevardese poiskali dva sedeža skupaj, čeprav bi bila za doplačilo. Sedeži se nama niso zdeli nič posebnega. Ne preveč udobni, ni pa to Ryanair, malo boljši so vseeno bili. Malo se jih da položit, imajo mizico in en predalček spredaj … pač, klasika za tak dolg let.

Notranjost letala AirChina na letu Milano – Peking

Prtljaga

V najbolj osnovni letalski karti je vključen en kos oddane prtljage (do 23kg), to je basic karta. Midva sva kupila standard karto in tako sta nama pripadala kar dva kosa oddane prtljage z maso do 23kg za vsakega. To nama je prišlo prav, ko sva se vračala iz Avstralije, saj sva tam nakupila kar nekaj stvari in sva jih lahko brez težav zapakirala v tretji kos prtljage.

Tv, filmi, wifi

Na letu Milano – Peking (in nazaj) smo imeli tudi brezplačen wifi, ki pa je deloval zelo slabo in zelo počasi. Nisva imela VPNja, morda je bila to težava. Ampak v 9h na letalu, nama je uspelo poslati eno sporočilo preko messengerja 🙂 Morda poskusite z uporabo NordVPN (aplikacija, ki te poveže npr v Evropo in ne na kitajski internet). Kot za vsak dolg let, tudi tu velja, da ima vsak potnik svoj ekranček s filmi, serijami, igrami … Niso to neki najnovejši filmi, se pa najde dovolj zanimivega, da lahko preživiš čas na letalu.

Hrana

Hrano so na tako dolgih letih stregli dvakrat, vmes pa smo vedno lahko dobili še kaj za pit. Midva sva vnaprej izbrala vegetarijanske obroke in sva jih dobila vsaj pol ure prej, kot ostali okoli naju. Stevardesa je prišla vnaprej preverit, če sva to res midva, ki sva naročila poseben obrok, si označila sedeže in nama potem prinesla obrok. Nama hrana na teh letih ni bila pretirano dobra, če sem čisto odkrita. Vegetarijanski obroki so bili manjši oz. rahlo osiromašeni v primerjavi z navadnimi. Pa tudi okusno ni bilo preveč. Morda je to samo kitajska hrana … Samo se ne sekirava, ker greva itak na večini letališč pred letom v letališki salon in se tam pred letom najeva. (PS: letališki salon je zastonj, če imaš kartico Diners, preveri več v prispevku na blogu tukaj).

skromen vegetarijanski obrok na letu z AirChina

skromen vegetarijanski obrok na letu z AirChina

Prestop v Pekingu

V Pekingu sva imela daljši prestop. Letalska družba nama je uredila brezplačen hotel v bližini letališča. Da sva to dobila, sva morala poklicati na njihov klicni center v Italiji (ker sva letela iz Milana) in to urediti preko telefona. Avtomatsko nama hotela niso dali. Po pristanku sva šla skozi pregled potnih listov in uradno vstopila na Kitajsko (ker Slovenci ne potrebujemo vize, je ta postopek res enostaven, v nasprotnem primeru pa bi morala imeti vizo, da bi lahko šla v ta hotel). V hali za prihode sva poiskala stojnico za AirChina Layover Hotel, tam so preverili najino rezervacijo, potem pa sva počakala na šoferja, ki naju je odpeljal do hotela. Zjutraj sva tam dobila brezplačni samopostrežni kitajski zajtrk. Poudarjam, da je zajtrk kitajski, kar pomeni, da je precej drugačen od naših zajtrkov 🙂

PREBERI ŠE  Kaj vse je potrebno urediti pred odhodom na daljše potovanje?

Midva sva tako dolg prestop izkoristila tudi za izlet do Kitajskega zidu in ogled Pekinga. V hotel pa sva se vrnila popoldan in malo zadremala pred naslednjim daljšim letom.

Prepovedano mesto, Peking, Kitajska

Premražena pred Prepovedanim mestom

Skupna ocena za AirChina

Nimava nobene pripombe nad AirChina. Hrana morda ni najbolj okusna, ampak nama to ni predstavljalo težave. Vse ostalo je bilo čisto solidno, varno sva prispela v Avstralijo in nazaj domov, vmes pa si ogledala še Kitajski zid in Peking. Za naju je bilo tole odlično in več kot vredno cene – povratna vozovnica je bila namreč 670€!

China Eastern Airlines in Shanghai Airlines

S China Eastern airlines sva letela na Japonsko (in nazaj). Dejansko pa je bil del potovanja izveden s Shanghai Airlines, tako da bo tale zapis zaobjemal oboje. Letela sva na relaciji Budimpešta – Šanghaj – Nagoya (in nazaj po isti poti). Let iz Budimpešte do Šanghaja je bil dolg približno 10h, leteli smo v eno smer s Shanghai airlines, nazaj pa s China Eastern Arilines. Let iz Šanghaja do Nagoye pa je bil bistveno krajši, le dobre 3h, zato je bilo tudi to drugo letalo manjše – v obe smeri je bilo to letalo Shanghai airlines. V vsako smer sva imela prestop v Šanghaju. Na poti na Japonsko je bil ta dolg okoli 4h, nazaj grede pa okoli 9h.

Letalo China Eastern

Letalo China Eastern

Posadka

Podobno kot pri AirChina, je kitajska posadka sicer zelo vljudna in prijazna, njihovo znanje angleščine pa je zelo osnovno. Zanimivo se nama je zdelo, da smo morali na vseh letih s kitajskimi letalskimi družbami že 1h pred pristankom sedeti vzravnano, imeti mizice pospravljene, zastori nad okni so morali biti odprti itd.

Sedeži

Situacija s sedeži je tudi tu enaka kot pri AirChina. Torej, sedeže se splača rezervirati vnaprej. Sedeži v zadnjem delu letala so brezplačni. Midva tudi tu za prvi let nisva dobila dveh brezplačnih sedežev skupaj. Na check-inu na letališču so nama uredili sedeže tako, da sva sedela en pred drugim. Ker je bil itak nočni let, se nisva sekirala, saj sva poskušala čim prej zaspat. Sedeži so taki, kot se za tako velika letala, kot letijo na medcelinskih letih, spodobi. Malo se jih da položit, imajo mizico in en predalček spredaj … Let iz Šanghaja do Nagoye je bil krajši in zato tudi letalo manjše.

Letalo Shanghai Airlines v Budimpešti

Letalo Shanghai Airlines v Budimpešti

Prtljaga

V najbolj osnovni letalski karti (basic economy) je vključen en kos oddane prtljage (do 23kg), v vseh ostalih (se pravi od standard economy dalje) pa sta vključena po dva kosa oddane prtljage. Tu lahko omenim le to, da so nama na poti nazaj malo raztrgali zaščitno vrečo, ki jo imava čez nahrbtnik. Na letališču v Budimpešti sva izpolnila obrazec za poškodovano prtljago, potem pa čakala …. čakala … čakala … Po večih opomnikih (in večih mesecih) sva le dobila odgovor od China Eastern Airlines, da naj pošljeva račun za to vrečo ter račun za popravilo oz. izjavo, da se zadeve ne da popraviti. To sva vse dobila (itak se take strgane vreče ne da popravit) in po pravilih bi nama morala letalska družba plačati za novo vrečo (če koga zanima, imava zaščitno vrečo Ferrino iz Iglu Sporta). Cena vreče je 70€, nama pa je letalska družba ponudila 20€. Odpisala sem z vprašanjem, kako so prišli do teh 20€ in zakaj ne dobiva celotnega zneska. In potem od njih ni bilo nobenega odgovora več. Dve leti kasneje, še vedno nič. Kljub vmesnim opomnikom. Žal.

PREBERI ŠE  Popotniška španščina - kje in kako sva se jo naučila
Tv, filmi, wifi

Kot za vsak dolg let, tudi tu velja, da ima vsak potnik svoj ekranček s filmi, serijami, igrami … Niso to neki najnovejši filmi, izbire ni toliko kot npr. pri kakšnih arabskih letalskih družbah, se pa najde dovolj zanimivega, da lahko preživiš čas na letalu.

Hrana

Hrano so na dolgih letih stregli dvakrat, na krajšem letu do Japonske pa smo dobili malico – vrečko kot za “to go” s hladno hrano. vmes pa smo vedno lahko dobili še kaj za pit. Hrana je bila solidna, nič posebnega, grozna pa tudi ni bila 🙂 Sva bila pa itak pred vsakim letom tudi v letališkem salonu, kjer sva se najedla, zato nama hrana na letalu ni tako zelo pomembna. PS: letališki salon je zastonj, če imaš kartico Diners, preveri več v prispevku na blogu tukaj).

Malica v luštni vrečki na letu Shanghai – Nagoya (Japonska)

Prestop v Šanghaju

Tekom krajšega prestopa v Šanghaju sva šla v enega izmed številnih letaliških salonov, tekom daljšega prestopa pa sva imela namen zapustiti letališče in si v popoldanskem/večernem času pogledati center Šanghaja, vključno z Bundom, živahno ulico Nanjing Road ter izlet z ladjico po reki Huangpu (tale izlet sva imela že rezerviran). Prevoz do in iz letališča je res hiter, saj greš lahko na vlak Maglev, ki velja za enega najhitrejših (še hitrejši kot japonski šinkansen). No, ampak potem sem jaz nekaj zbolela in sva ostala na letališču, v letališkem salonu. Bo Šanghaj počakal za naslednji prestop. Naju je pa presenetilo, da sva morala oddati prstne odtise (vseh prstov na rokah) kljub temu, da sva bila samo v tranzitu. Saj je stvar potekala zelo hitro, vse sva uredila na avtomatih, ampak pač, malo pomisliš na varovanje osebnih podatkov …

oddaja prstnih odtisov ob vstopu na Kitajsko

V Shanghaju sva morala oddati prstne odtise (vseh prstov na rokah!) pa čeprav sva bila samo v tranzitu

Skupna ocena za Shanghai Airlines in China Eastern Airlines

Obe letalski družbi sta čisto solidni. Varno sta naju pripeljali do Japonske in nazaj domov. Edina slabost je bila neodzivnost, ko so nama poškodovali prtljago, ampak bova preživela tudi to. Glede na to, da so bile letalske karte do Japonske 550€ na osebo, se ne pritožujeva 🙂 In če bova spet potovala kam v Azijo ali Oceanijo ter pri njih našla ugodne letalske karte, bi jih še enkrat kupila.

Povzetek o tem, kako dobre ali slabe so kitajske letalske družbe

Na koncu, čeprav imajo kitajske letalske družbe nekatere pomanjkljivosti, kot je omejeno znanje angleščine med posadko, ponujajo dostopne in zanesljive lete v Azijo in Oceanijo. Izkušnja leta (hrana, filmi, wifi, prijaznost osebja, vključena oddana prtljaga), je na splošno zadovoljiva. Nama je glavno, da varno prideva na cilj, nimava pa predsodkov samo zato, ker bi bila letalska družba npr. kitajska ali pa savdska (tudi letalsko družbo Saudia sva opisala, zapis najdete tukaj). Midva torej meniva, da so kitajske letalske družbe čisto primerna izbira za tiste, ki iščejo cenovno ugodne lete v Azijo in Oceanijo. Poleg tega postanki v Šanghaju in Pekingu ponujajo zanimive priložnosti za raziskovanje teh živahnih mest, kar obogati celotno izkušnjo potovanja, omogoči, da si malo “pretegneš” noge med dolgo potjo in še kaj novega vidiš.

Eno izmed sedmih čudes sveta: Kitajski zid

Komentiraj

Lahkih nog naokrog
error: Vsebina je zaščitena