Zadnja leta veliko potujeva z najetimi avtomobili in praktično vedno avto najameva preko nemškega portala Billiger Mietwagen. Gre za nemški iskalnik najema avtomobilov (kot Skyscanner za letalske karte). Ko tam izbiraš avto, imaš možnost izbrati zavarovanje brez odbitne franšize (Ohne Selbstbeteiligung, kar pomeni polno zavarovanje pri agenciji za izposojo avtomobilov) ali pa zavarovanje brez odbitne franšize preko nadomestila (Durch Erstattung, to v praksi pomeni, da zavarovanja nimaš urejenega pri agenciji, ki ti izposoja avto, pač pa pri posredniku, pri zunanji zavarovalnici in če se karkoli zgodi, plačaš ti agenciji, zavarovalnica pa ti potem to povrne). Navadno je ta druga možnost cenejša in sva jo zato pogosto izbrala. Na Norveškem sva jo imela prvič možnost tudi preiskusiti in sedaj lahko deliva svojo izkušnjo s tem “Durch Erstattung” zavarovanjem.
Več o splošnih nasvetih za najem avtomobila pa lahko prebereš v ločeni objavi na blogu ⬇️
Zavarovanje najetega avtomobila preko tretje zavarovalnice
Norveška je draga, grozno draga, sploh če potuješ tja poleti, torej v višku sezone. Tudi najem avtomobila je drag. Midva sva spremljala cene in rezervirala avto, ko je bilo najcenejše, pa sva še vseeno dala okoli 90€/dan za nek srednji avto pri agenciji Hertz, s tem, da je bila rezervacija opravljena na spletni strani Billiger Mietwagen, posrednik pa je bil AutoEurope.
Dejansko sva potem dobila kar fancy avto, Volvo V90, praktično nov, pa še hibrid. Če sem odkrita, je bil kar prefin za naju 🙂 En teden sva se z njim vozila po severu Norveške in vmes izkusila vse tegobe hibrida (od tega, da na večini električnih polnilnic nisva mogla polniti, ker bi potrebovala specifično aplikacijo, ki pa jo lahko uporabljaš le, če imaš norveško telefonsko številko, pa do tega, da se je električna baterija čisto izpraznila in je zato avto zahteval takojšnje popravilo – to zgodbo si preberi v drugi objavi na blogu). Ampak prave “scene” so se začele šele po povratku domov.
Vračilo avtomobila in kako se to ne dela 🙂
Zadnji dan se nama je (kot vedno) mudilo na letalo. Na letališče v Tromsu sva prišla res pozno – cca 1h pred letom. Rok je šel direktno v terminal odložit prtljago (check-in sva opravila preko spleta), jaz, ki sem bila voznica oz. najemnica avtomobila, pa sem ga šla vrnit. Parkirala sem ga na parkirišču od Hertza, hitro pobrala še zadnje svoje stvari iz avta, preverila, da nisva kaj pustila notri in šla v pisarno Hertza. Zaposlenemu sem vrnila ključe in on je rekel, da je to to. Da vse ostalo urejamo po emailu. Kaj pa kakšno potrdilo, da sem vrnila avto, da je avto v dobrem stanju? Pravi, da nič. “Ok, potem pa nič.” In sem šla praznih rok v terminal iskat Roka.
Kaj je bilo tu narobe? To, da nismo skupaj pogledali avtomobila oz. da bi ga vsaj jaz pofotografirala z vseh zornih kotov. To vedno storiva, ko vračava avto. Ampak, ker se je tako mudilo, sem pač pozabila. Kot se je izkazalo, me je ta napaka kar drago stala …
Praska na avtomobilu
Naslednji dan sem dobila email od Hertza, da so na avtomobilu opazili precej veliko in dolgo prasko. Čez cela zadnja vrata za voznikom. Poslali so slike avtomobila, narejene približno 45 minut kasneje, kot je bil avto vrnjen. Jaz sem 99,9% prepričana, da te praske nisva pridelala midva. Gotovo bi vedela, da sem avto tako nemarno popraskala. Ampak, ker nisem imela fotografij avtomobila ob vrnitvi, njihove trditve nisem mogla izpodbijati. Prav tako v njihovih pogojih piše, da imajo oni 48h časa, da pogledajo in fotografirajo vrnjen avto. Kdo je odgovoren za avto v vmesnem času? Jah, če nimaš fotografij, potem si pač sam odgovoren. Verjetno se vsi strinjamo, da to ni ravno način, kako se dela in Hertz v Tromsu seveda toplo odsvetujeva. Midva sva se pač zafrknila, avta nisva slikala in krivda je na nama.
720€ za prasko na avtu!
Čez nekaj dni sem okoli 19h zvečer dobila sms: Neuspešna transakcija na moji kreditni kartici v vrednosti 720€ s strani Hertz. Ja, še dobro, da imam blokado oz. limit na kartici, ker sicer bi mi Hertz pobral 720€ brez kakršne koli predhodne najave. Do tega trenutka razen slik popraskanega avtomobila nisem dobila nič drugega. Nobenega računa, obvestila o stroških … nič. No, čez par dni sem na email dobila račun za teh 720€ (seveda v norveških kronah). Na računu je bilo zaračunanih cca 90€ za avto, ki je bil en dan “out of bussines”, ga niso mogli oddati – torej so nama zaračunali še en dan najema. Preostanek zneska pa je bil strošek za popravljanje te praske. Torej okoli 630€ za ličarja, da je popravil prasko na avtu. Saj Norveška je draga, ampak tole … Samo upala sem, da bo ta “Durch Erstattung” zavarovanje krilo te enormne stroške.
Polno zavarovanje, ki to ni
Šele sedaj, ko sem res potrebovala zavarovanje, sem šla brat pogoje zavarovanja brez lastne soudeležbe pri AutoEurope. Izkaže se, da čisto vsega pa vseeno ne krijejo. Recimo ne krijejo okvare na sklopki, menjalniku, podvozju … pa še kaj bi se našlo. Na srečo praske na zadnjih vratih niso bile izključene. Me je pa skrbelo za to postavko “out of bussines”, če bodo krili tudi to.
Plačilo v NOK
Ker mi Hertz ni mogel bremeniti kreditne kartice, sem morala sedaj plačilo urediti sama. To je pomenilo nakazilo na TRR na Norveškem. Sem komitentka treh bank: Revolut, N26 in Sparkasse. Preverila sem pri vsaki od bank, kakšen je strošek nakazila na norveški TRR in Revolut je deloval najcenejši (provizije je bilo za okoli 2,2€).
V postopku nakazila preko Revoluta sem morala odgovoriti še na dodatna varnostna vprašanja. Vprašali so me, če res želim nakazati tako visok znesek, če me nihče ne sili v to, ne izsiljuje, mi ne stoji za hrbtom, ko to delam itd. Seveda rajši ne bi plačala :). Potrdilo o nakazilu sem poslala po emailu na Hertz in prosila, da potrdijo prejem denarja. Do danes odgovora od njih nisem dobila. Ampak glede na to, da me ne tirjajo, predvidevam, da so denar dobili, samo tako zelo neodzivni so.
Oddaja vloge in priprava dokumentacije
Takoj, ko se je najem avta zaključil, sem od AutoEurope dobila avtomatsko sporočilo, kjer je tudi povezava do obrazca, ki ga moraš izpolniti v primeru, da potrebuješ to zavarovanje “Durch Erstattung”. Na povezavi je bil obrazec ter seznam dokumentov, ki jih je bilo treba predložiti. Tule kopiram seznam:
- Pogodba o najemu – to sva dobila na začetku najema na email
- Potrdilo o vrnitvi avtomobila – tega nisva dobila
- Dokument o poškodbi avtomobila – to sem dobila preko emaila
- Račun za popravilo avtomobila – so mi poslali na email
- Policijski zapisnik v primeru nesreče, kraje ali vandalizma, oz poročilo o nesreči, če je bila vpletena še druga oseba ali avto – tega nisva potrebovala
- Fotografije poškodbe – sem jih dobila skupaj z dokumentom o poškodbi avtomobila
- Izpisek kreditne kartice, kjer se vidi plačilo agenciji – to lahko enostavno izvoziš iz aplikacije Revolut
Zataknilo se je pri drugi točki, saj potrdila o vračilu avtomobila nisem dobila. Klicala sem ničkolikokrat na Hertz in večino časa sem obtičala v čakalni vrsti. Evri so “cingljali” na računu za telefon, odziva pa ni bilo. Po cca enem tednu vsakodnevnega klicanja pa mi je le uspelo priklicati nekoga in dogovorili smo se, da mi pisno, na email potrdijo, da oni ne izdajajo potrdila o vračilu avtomobila. Toliko časa sem počakala na liniji, da sem stvar dejansko dobila na email. Namreč res nisem želela še enkrat klicarit in čakat, da se kdo oglasi.
Ko sem imela vso dokumentacijo pripravljeno, sem jo naložila na spletno stran AutoEurope in potem čakala. Načeloma imajo 8 tednov časa …
Delno vračilo denarja
Minila sta dva tedna in od AutoEurope nisem dobila še nobenega odgovora, nobenega potrdila o prejemu dokumentacije. Zato sem klicala še AutoEurope. Tam so mi povedali, da so moj zahtevek dobili, niso se ga pa še lotili in da bom dobila email, ko ga začnejo pregledovati. Dejansko je trajalo še kakšen teden in potem sem res dobila avtomatski email, da so začeli s postopkom.
Minila sta še kakšna dva tedna in dobila sem odgovor: vrnili vam bomo denar za popravilo avtomobila, ne krijemo pa stroškov za “out of bussines”. To pomeni, da tisti en dodaten dan najema avtomobila, ki so nama ga zaračunali zaradi popravila avtomobila, krijeva sama (okoli 90€), vse ostalo (okoli 630€) pa mi je zavarovalnica potem v roku parih dni vrnila. Juhej! Večino sva torej dobila nazaj.
Lekcija glede zavarovanja preko tretje zavarovalnice
Kaj bi storila drugače? Gremo od zadaj. Glede na to, da sem že takoj, ko sem videla račun, podvomila, da mi bodo vrnili celoten znesek, bi morda lahko prosila Hertz, če lahko popravijo račun, da je vse ena postavka. Morda bi na ta način dobila povrnjeno vse. Je pa vprašanje, če bi bil Hertz pripravljen to storiti. Glede na njihovo neodzivnost, dvomim. Še boljše bi bilo, če bi imela fotografije avtomobila ob vrnitvi in bi lahko dokazala, da te praske nisva “pridelala” midva in nama ne bi bilo treba nič plačati. Ali pa bi pač vzela polno zavarovanje pri sami agenciji, seveda 🙂
Tako, to je najina izkušnja. Imate tudi vi kakšno podobno izkušnjo? Zapišite jo v komentar.
2 komentarja
Jaz sem se vama čudil že takrat, ko sta obiskala turški del Cipra. Jaz ravno zaradi neveljavnosti kaska zavarovanja se takrat nisem odločil za ogled tega dela Cipra.
Midva poskušava vedno vzeti avto, ki ima zavarovanje brez franšize vendar sklenjeno direktno z rent a car družbo. Običajno je to dražje ampak imaš minimalni depozit, če že ta je in avta ti ne gledajo pri oddaji.
Sva pa imela problem v Jordaniji, ko so nama zaračunali oziroma naknadno pobrali 60 evrov za dodatno pranje avta umazanega od katrana na cesti. Pri oddaji avta so nam dali list, da je vse v redu. Potem pa nisva od zavarovalnice dobila nič.
Dobro 60 evrov ni neki hud znesek.
Avto pa je bil res umazan, popikan od madežev katrana.
Ne dobiš pa vedno take možnosti, da ti že rent a car ponudi takšno zavarovanje v celoti.
Pa paziti moraš, ker nekdo nima zavarovanih šip ali podvozja, kdo nima vleke ali asistence.
Obvezno pa jaz poslikam avto in števce ob prevzemu in oddaji.
Tako sem dokazoval na Malti, da sem prejel avto z tričetrt rezervarja goriva. Hoteli so mi vzeti del depozita za poln rezervar.
Zadnjič se je nekdo pritožil, da mora plačati rezervno gumo, katere ni bile. Sam pa ni preverjal pri prevzemu vozila.
Na Islandiji pa se nama je avto pokvaril sredi otoka. Pripeljali so nam drugi avto in nama plačali in uredili spanje. Mi ga nismo mogli, ker nismo bili mobilni z avtom, s telefoni pa še ni bilo tako kot danes. Ravno tako nam ga zaradi problemov, katere smo imeli, ni bilo potreba vrniti s polnim rezervarjem.
Na severnem Cipru sva imela zavarovanje, ki sva ga kupila na meji.
Seveda, zavarovanje direktno pri agenciji je najboljše. Ampak tudi najdražje. Pri nama, ki res veliko najemava avtomobile, se potem kar pozna na npr. letni ravni, koliko dava za to 😉 In glede na to, da sva tokrat prvič potrebovala to zavarovanje, se mi zdi, da imava kar dobro statistiko 🙂
Ja, najem avtomobila je lahko kar “riskantna” zadeva, veliko stvari gre lahko narobe, veliko stroškov lahko imaš. Zato je treba biti toliko bolj pozoren. Midva sva bila tokrat preveč sproščena, ker česa takega na Norveškem nisva pričakovala. V kakšnih manj razvitih državah, pa sva res “picajzla” pri pregledu avtomobilov.