Poškodovana prtljaga: mi pripada kaj odškodnine?

by Katarina
Objavljeno: Posodobljeno:

Ena najpogostejših peripetij na letališču je za naju poškodovana prtljaga. In tako sva že ničkolikokrat prijavljala škodo na prtljagi in zahtevala odškodnino. Ni bilo vedno uspešno, se je pa statistika v zadnjih letih vseeno obrnila nama v pridi. Tole so najini nasveti in izkušnje s poškodovano prtljago.

Še bolj neprijetno pa je takrat, ko se prtljaga sploh ne pripelje na destinacijo. Ampak o izgubljeni prtljagi bova pisala v naslednji objavi, sedaj poglejmo, kaj storiti v primeru poškodovane prtljage.

Turistka s prtljago na plaži

Kaj torej storiti, če ob pristanku ugotoviš, da je tvoja prtljaga poškodovana?

  • Prva stvar je, da je treba poškodbo najprej opaziti. Midva vedno prtljago takoj po prevzemu s tekočega traku na letališču pregledava okoli in okoli in preveriva, če je cela.
  • Ko ugotoviš, da se je nekaj strgalo, polomilo, uničilo, je treba to prijaviti.
  • Prijavo se opravi na letališču na okenčku ob prevzemu prtljage, zato nikar ne zapuščaj mednarodnega prostora! Ko si enkrat zunaj, si zunaj in se lahko pod nosom obrišeš za kakšno odškodnino.
  • Takoj po prevzemu prtljage torej poišči okence za “Baggage claim” ali pa “Lost, damaged baggage” oz. nekaj podobnega.
  • Tam uslužbencu poveš za težavo, pokažeš prtljago in na podlagi tega ti bodo napisali poročilo. (pokazati bo treba tudi letalsko karto ali boarding pass, ter oznako na prtljagi)
  • S tem poročilom oz. z dodeljeno referenčno številko potem na spletni strani letalske družbe, s katero si priletel na destinacijo, izpolniš zahtevek za odškodnino. Navadno je treba dodati še boarding pass in morda tudi sliko poškodovane prtljage.
  • Čez nekaj dni/tednov te letalska družba kontaktira in ti sporoči odločitev: so ti pripravljeni dati kaj odškodnine ali ne. In če so, koliko. Ponavadi te prosijo tudi za kopijo računa za popravilo kovčka oz. račun za nov kovček, v kolikor popravilo ni mogoče. Na podlagi tega se odločijo, koliko denarja dejansko lahko dobiš.
  • Če gre vse po sreči, ti letalska družba v nekaj tednih vrne denar za popravilo ali nakup novega kovčka oz. nahrbtnika.

Kaj storiti, da se tvoja prtljaga ne poškoduje?

Unikatnega pravila žal ni. Za tiste, ki potujete s kovčki, je edina možnost, da jih na letališču daste oviti v zaščitno folijo. Vendar je to cenovno neugodno, saj je treba to ovijanje plačati pred vsakim poletom, pa tudi velike količine plastične folije se porabijo, kar ni ravno v korist okolju.

Za tiste, ki pa potujete z nahrbtniki, pa priporočava zaščitno vrečo. Ta sicer ni posebno debela, prepreči pa, da bi raznorazni trakci in ročaji štrleli na vse strani in se morebiti kam zataknili in strgali.

Oddaja prtljage na letaliscu

Ko smo nahrbtnike zavijali v vrečo za smeti 🙂

Midva sva na prvo backpacking potovanje (v Maroko) s seboj vzela kar ogromne vreče za smeti, v katere sva dala nahrbtnike in jih z duct-tape zalepila. Za silo je bilo, vendar pa se je vreča vedno strgala in tudi za prenašanje naokoli ni bila najbolj priročna. Kasneje sva si kupila posebno zaščitno vrečo za nahrbtnik (imajo jih v IgluSportu in Kibubi). Ta vreča je močnejša od vreče za smeti, pa tudi obliko ima bolj nahrbtniku podobno, hrbtišče se da odpreti in nahrbtnik daš lahko tudi na rame. Ampak tudi to vrečo so nama že velikokrat strgali.

PREBERI ŠE  Najini najljubši popotniški filmi in serije

Primeri uspešnih in neuspešnih zahtevkov za odškodnino za poškodovano prtljago

NEUSPEŠNO: Thai Airways let iz Sydneya v München

Prvič, ko se mi je zgodilo kaj takega, seveda nisem točno vedela, kako postopati. Ob pomoči sopotnikov, s katerimi sva potovala sem ob pristanku v Münchnu poiskala okence za prijavo škode in prijavo tudi opravila. Ker je bilo to leta 2008 in spletnih obrazcev še ni bilo, sem morala potem od doma po pošti poslati sliko poškodovane potovalke, poročilo o prijavi škode ter boarding pass. No, in tu se je zataknilo. Boarding pass sem nekje izgubila, brez njega pa je bil moj zahtevek ničeln in tako sem ostala brez odškodnine za strgano potovalko.

Najino prvo potovanje: Avstralija

Več o najinem prvem potovanju pa lahko prebereš tukaj: Prvo potovanje: Avstralija!

USPEŠNO: El Al let iz Tel Aviva v Zagreb

Naslednjič se nam je to zgodilo ob povratku iz Izraela. Takrat smo točno videli, kako so se vse potovalke vsule iz letala in pristale nekaj metrov nižje na tleh. Ob prevzemu prtljage smo hitro ugotovili, da so naši kovčki vsi polomljeni. Res je, da smo imeli cenene plastične kovčke, a vseeno se ne bi smeli kar tako polomiti. Škodo smo seveda prijavili. Najprej sem nekaj urejala preko emailov, vendar so bili odgovori zelo skopi in so se vsi glasili na isti način: pokličite nas. Joj, koliko minut sem prečakala na telefonskih linijah, da sem kaj uredila! Ampak na koncu je bilo uspešno. Zahtevali so račun za popravilo kovčka oz. izjavo, da se ga ne da popraviti. V E.Leclercu, kjer smo kupili kovčke, so nam napisali zahtevano izjavo in izraelska letalska družba El Al  nam je nakazala znesek v vrednosti novega kovčka.

pogled na Jeruzalem

Pogled na Jeruzalem

NEUSPEŠNO: Etihad let iz Saigona v München

Po poročnem potovanju sva priletela nazaj v München in natančen Rok je opazil manjšo luknjo na svoji ravno novi zaščitni vreči za nahrbtnik. Želel je prijaviti škodo, pa so ga na okencu preusmerili, da mora to urediti pri predstavniku Etihad Airways, ki ima pisarno izven mednarodnega prostora na letališču. Tako sva naivno odkorakala ven iz mednarodnega prostora. V pisarni ni bilo nikogar, komur bi lahko poškodbo prijavila, zato sva šla pač domov in poskušala stvar urediti preko spleta. Ampak, ker nisva imela zapisnika iz letališča, ni bilo nič z odškodnino.

Par pred angkor wat

Ena iz najinega poročnega potovanja 🙂

NEUSPEŠNO: Saudia Airlines let iz Johannesburga v Milano

Na poti iz Južne Afrike (Johannesburga) do Milana smo imeli daljši prestop v Jeddah v Saudski Arabiji. Ko sva v Milanu prevzela najina nahrbtnika, sta bila v obupnem stanju. Moj je bil prekrit s ptičjimi iztrebki (rajši ne razmišljam o tem, da je moj nahrbtnik celih 8h stal na žgočem arabskem soncu!), Rokov pa je imel cel kup lukenj. Ko sva se šla pritožit, so nama rekli, da mojega bova že oprala, Rokov pa nima luknje, ki bi bila velika 5 cm – to je namreč spodnja meja za prijavo škode. Res je, da so bile luknje majhne, vendar pa jih je bilo veliko. No, mojo vrečo sva pač oprala, Rok pa je ostal z naluknjano. Samo vesela sva bila, da sva imela vreči in da se nista tako uničila najina nahrbtnika.

skupina popotnikov na letališču Milano Malpensa

Popolnoma otovorjeni za na potovanje po Afriki

USPEŠNO: AeroMexico let iz San Salvadorja v Amsterdam

Tokrat so spet poškodovali Rokovo zaščitno vrečo in sicer tako, da se je strgal in izgubil trak, s katerim se vrečo zategne. Na letališču v Amsterdamu sva škodo prijavila, nato pa na spletu izpolnila vse zahtevane obrazce, priložila račun za vrečo in dokaj hitro dobila denar za novo zaščitno vrečo. Tokrat čisto brez komplikacij.

Takole je zgledala prijava poškodovane prtljage pri AeroMexico.

Te zanima, kako je bilo v Salvadorju, ki velja za eno bolj nevarnih držav? Super! Več pa tule: Kako (ne)varen je Salvador?

PREBERI ŠE  Zavarovanje najetega avtomobila preko posrednika in povračilo stroškov (najina izkušnja)

USPEŠNO: EasyJet let iz Amsterdama v Benetke

Hecno, ampak vedno nama uničijo prtljago na poti nazaj 🙂 Tudi na poti iz Amsterdama je moj nahrbtnik pridobil nekaj poškodb. Po že ustaljenem postopku sva na letališču prijavila poškodovano prtljago. Kot vedno sem na spletni strani izpolnila vprašalnik, kjer je bilo treba oddati tudi račun za nahrbtnik oz. v mojem primeru zaščitno vrečo. EasyJet mi je v zameno ponudil ali 60€ (kolikor je bila cena nove vreče) v obliki dobropisa, ki bi ga lahko koristila pri naslednjem nakupu pri EasyJetu ali pa 50€ v denarju, nakazanem na moj TRR. Ker nisva imela nobenih načrtov, da bi v kratkem spet letela z EasyJetom, sem rajši sprejela denar.

 

I amsterdam

I Amsterdam napis je ena glavnih znamenitosti mesta

USPEŠNO – AMPAK KOMAJ: AirCanada let iz Toronta v Benetke

Na zadnjem čezoceanskem letu so Roku uničili zadrgo na njegovi novi zaščitni vreči. Spet sva šla na že poznano okence v Benetkah, da bi prijavila škodo. Vendar pa so ga zaposleni zavrnili, češ da to ni prtljaga, pač pa le zaščitna vreča in da za to ne morejo odpreti zahtevka. Kljub pogajanjem in nato že zelo burnem prepiranju (moj mož je pač kolerik), se niso dali. Rok je s telefonom posnel dogajanje in škodo na prtljagi. Takoj naslednji dan je na spletni strani AirCanade izpolnil obrazec za zahtevo odškodnine in priložil slike poškodovane vreče ter posnetek. Kmalu je dobil odgovor, da bodo v skrbi za dobre odnose, povrnili stroške nakupa nove vreče, le predloži naj račun in bo dobil denar. Juhej! Hvala AirCanada!

Morda se zdi komu res trapasto, ampak tudi ta zaščitna vreča ni poceni. Cene so od 50€ dalje in ni kar tako, da bi jo po vsakem potovanju menjala.

Takole zgelda najina prtljaga: velik moder omot!

 

Tako, kot vidite, ima vsaka letalska družba in tudi vsako letališče neke svoje pogoje in zahteve, kdaj si upravičen do odškodnine za poškodovano prtljago. Glavni nasvet, ki ga lahko dava je, da vztrajajte in poskusite dobiti, kar vam pripada. V najslabšem primeru ne boste dobili ničesar, v najboljšem pa denar za novo potovalko/nahrbtnik/zaščitno vrečo. Srečno!

Komentiraj

Lahkih nog naokrog
error: Vsebina je zaščitena