Zakaj sva šla v Belorusijo? Zato ker je, ker obstaja in ker je zelo redko obiskana država. Pa še relativno blizu je, da smo se lahko tja odpravili kar z avtomobilom. Torej, poglejmo najin načrt potovanja – Belorusija in Ukrajina: na pot sva šla skupaj s prijatelji in tako smo bili skupina 5 ljudi, ki se je iz Ljubljane na to približno 4000km dolgo pot odpravila z avtomobilom. Potovanje je trajalo 2 tedna v avgustu; od tega smo bili 9 dni v Belorusiji, ostale dni pa na poti do in iz te države.
Pregled spodaj predstavlja naše potovanje po dnevih in vključuje ogledane kraje in znamenitosti, povezave do posameznih objav na blogu, prevožene kilometre, kraje prenočevanja in seveda stroške na poti. Le-ti so zapisani v evrih glede na tečaj, ki smo ga bili deležni. Okvirno je bilo takole: 1€ = 30 UAH (ukrajinskih hrivn) = 2,3 BYN (beloruskih rubljev) = 3,9 PLN (poljskih zlotov).
Načrt potovanja Ukrajina in Belorusija
1. dan: iz Ljubljane v Brno
Popoldanska vožnja iz Ljubljane do Brna na Češkem.
2. dan: Dolga pot do Kijeva s postankom v Krakovu
Celodnevna vožnja do Kijeva. Na poti smo naredili postanek v Krakovu za hitro kopanje v potopljenem kamnolomu Zakrzowek. Na poljsko-ukrajinski meji Korczowa smo čakali kar 6h, potem pa je sledila še doooooolga vožnja do Kijeva. Mi smo bili na poti debelih 21h, zato tega ne priporočamo nikomur!
3. dan: Černobil izlet
Organiziran izlet do Černobila, kraja velike jedrske nesreče, ki je danes mesto duhov. Cena izleta z agencijo UkraininanWeb je bila 75€ na osebo.
4. dan: Kijev
Dopoldanski ogled Kijeva, popoldan pa vožnja do Belorusije. Mejni prehod Novaja Rudnija (Новая Рудня) je bil odlična izbira, saj ni bilo nikakršnih zastojev, smo pa vseeno potrebovali 2h za prečkanje meje. Prespali smo tik za mejo v gozdu (kar morda ni bila najboljša izbira, saj je nevarnost sevanja – posledica Černobila – še vedno prisotna).
5. dan: Vstop v Belorusijo in ogled mesta Turau
Ogled mesta Turaŭ (Тураў) in kopanje v reki Pripjat. V načrtu smo imeli tudi ogled nacionalnega parka Pripjat, a tam ni ničesar za videti v tem letnem času – vsaj tako so nam povedali v upravi.
6. dan: slap Mikaševiči in slani hribi v Salihorsku
Ogled slapu Mikaševiči (Мікашэвічы) znotraj kamnoloma Granit, nato vožnja do mesta Salihorsk, kjer smo se kopali v tamkajšnjem jezeru ter raziskovali slane hribe. Popoldan smo urejali belorusko cestnino (registracija in nakup kartice), kar vzame kar konkretno uro časa, zvečer pa prihod v Minsk.
Več o beloruskih cestah in cestninskem sistemu si preberi tukaj: Z avtom v Belorusijo
7. dan: Minsk
Dopoldan smo urejali registracijo na policiji, popoldan pa smo izkoristili za ogled Minska. Zvečer smo se srečali še z IAESTE študenti in šli skupaj na tipično belorusko večerjo.
8. dan: Stalinova linija
Zapustili smo Minsk in se odpravili do Stalinove linije, nekdanje obrambne črte pred Minskom, kjer so danes razstavljeni raznorazni tanki, strelsko orožje, rakete, helikopterji, bojna letala itd. Popoldan pa smo se odpeljali do obrobja gozdu Naliboki in preostanek dneva preživeli z našimi beloruskimi gostitelji.
9. dan: Gozd Naliboki
Dan za raziskovanje gozdu Naliboki in (neuspešno) sledenje živalim.
10. dan: Beloruski gradovi: Mir, Njasviž in Novahrudak
Ogled beloruskih gradov: gradova Mir in Njasviž sta pod UNESCOvo zaščito in zato za beloruske razmere kar turistična. Popoldan smo preživeli ob kopanju na jezeru Svicjaz, zvečer pa občudovali najstarejši beloruski grad v mestu Navahrudak.
11. dan: Beloruski Maldivi
Znamenitost, ki sva se je najbolj veselila: Beloruski Maldivi ali potopljen peskokop, ki je sedaj čudovito turkizno-modre barve, obkrožajo pa ga bele sipine.
12. dan: Belavežskaja pušča in Brest
Vožnja do največjega, najbolj poznanega in obiskanega beloruskega nacionalnega parka – Belavežskaja pušča (Белавежская пушча), kjer naj bi gotovo videli bizone in ostale gozdne živali. Res smo jih, a zaprte v (pre)majhne kletke. Prizor nas je tako razočaral, da smo park po hitrem postopku zapustili in se odpeljali do naše naslednje destinacije: mesta Brest. Tam smo si zvečer ogledali nekdanjo trdnjavo, danes spomenik pogumni skupini partizanov, ki naj bi mesto več tednov branila pred nemškimi napadalci.
13. dan: vrnitev na Poljsko in pot do Lublina
Belorusijo smo zapustili na mejnem prehodu Pjaščatka (Пяшчатка) in vstopili nazaj v Evropsko unijo, na Poljsko. Tudi ta mejni prehod je bil odlična izbira, saj smo bili zelo hitro na drugi strani – brez čakanja v koloni. Popoldan smo prišli do mesta Lublin in si staro mesto na hitro pogledali.
O težavah in nevarnostih za popotnika v Belorusiji sva pisala tukaj: 3 največje težave Belorusije
14. dan: koncentracijsko taborišče Majdanek pri Lublinu
Zjutraj smo si ogledali nekdanje koncentracijsko taborišče Majdanek v bližini Lublina, nato pa se odpeljali nazaj proti Krakovu. Popoldan smo se sprehodili po za naju že zelo domačem mestu ter si privoščili poceni poljsko hrano.
15. dan: Krakov in pot domov
Vožnja domov: iz Krakova mimo Brna, Dunaja do Ljubljane.
Prevoženi kilometri: 850km
Stroški potovanja v Ukrajino in Belorusijo
Skupni stroški:
- bencin: 215€ (v Ukrajini je povprečna cena diesla 0,7€, v Belorusiji pa 0,55€)
- cestnine: 56€ (2x 10-dnevna avstrijska vinjeta: 2x 8,9€, mesečna češka vinjeta 25€, poljska cestnina 9€, beloruska cestnina: 4,1€)
Stroški na osebo:
- prenočišča: 23,7€
- hrana: 41,7€
- vstopnine: 80€ (od tega 75€ za ogled Černobila)
- viza, poštnina do beloruske ambasade in registracija v Belorusiji: 25,7€
- ostalo (sim kartica, spominki …): 13,8€
Končni znesek je torej približno 230€ na osebo za dvotedensko potovanje po Ukrajini in Belorusiji. Kot vedno piševa: kdor se znajde, lahko poceni potuje. Pri tem potovanju je bilo ključno to, da nas je bilo 5, saj smo na ta račun lahko dobili skupinsko vizo, ki je bistveno cenejša kot individualna. Seveda pa so se tudi stroški prevoza lepo porazdelili. Pa lepo število brezplačnih prenočišč pripomore k nizkemu končnemu znesku in pa seveda skromnost in preprostost na poti. Sama Belorusija pa sicer niti ni tako zelo poceni, kot bi morda človek pričakoval! Cene nočitev, kot tudi hrane so čisto primerljive z npr Poljsko, cestnina pa je še nekoliko dražja (vendar se mi nismo vozili veliko po avtocestah). Ukrajina pa je veliko cenejša, zato smo mi večino hrane nakupili že tam 🙂
Obisk Belorusije pa definitivno priporočava. Tako blizu pa tako drugačna!