Reke, tolmuni in slapovi na Jamajki

by Katarina
Objavljeno: Posodobljeno:

Jamajka niso samo lepe plaže, pač pa ima kot tropski otok tudi ogromno sladke vode: reke, slapovi, izviri … in eden je lepši od drugega. Barve vseh teh tolmunov in izvirov so nenormalno lepe, modre, zelene, turkizne. Prava paša za oči in tudi fotoaparat. V prispevku predstavljava najlepše slapove, reke in tolmune na Jamajki.

Irie Blue Hole, Ocho Rios

Blue Hole je modrikast tolmun, v katerega lahko skočiš z gugalnice na drevesu. To je bilo dovolj, da naju je stvar navdušila 🙂 Ko pa sva prišla tja, pa sva ugotovila, da Blue Hole ponuja še veliko več, saj se da iti peš ob reki navzgor, mimo večih slapov in tolmunov, kjer je še več možnosti za skoke v vodo. Nekaj več o tem sva napisala tudi v objavi Irie Blue Hole.

Lokacija: približno 10km južno od Ocho Rios

jamajka slap irie blue hole

Poglej to noro barvo vode! Irie Blue Hole (slapovi na Jamajki)

Blue Lagoon, Port Antonio

Blue Lagoon je zaliv, kjer se  izvir sladke vode izliva direktno v morje. Barva vode je od turkizno modre do temno zelene, odvisno od kota, pod katerim sončna svetloba pada na gladino. Okolica je izredno zelena in spominja na pravo džunglo. Načeloma je ogled Blue Lagoon brezplačen, vendar pa vas bodo številni domačini in “uradni” vodiči želeli prepričati, da greste z njimi na voden ogled lagune s čolnom ali pa na bambusov raft. Cena teh izletov je okoli 30€, če bo koga zamikalo. Kdor se odloči samo za sprehod naokoli, pa mora ob koncu ceste, ki vodi do Blue Lagoon v vodo (globoka je približno do kolen), narediti nekaj korakov v desno – ravno toliko, da prideš mimo ograje, nato pa greš po kopnem naprej. Sicer so povsod znaki, da je to privatna posest, ampak smo vsi hodili tam mimo in tudi domačini so naju usmerili tja. Tako da predvidevam, da ni nič narobe s tem 🙂 Dalje te potem pelje potka ob obali do samega izvira ter skozi gost gozd, poln metuljev, kolibrijev in žal tudi komarjev.

Cena: brezplačno

Lokacija: 20km vzhodno od Port Antonio

čoln v blue lagoon

Barva vode, ko se mešata sladka in slana voda, je čudovita

turkizna voda v blue lagoon

Blue Lagoon se lahko pohvali z res lepo barvo vode

Blue Hole Mineral Spring, Negril

Kot vidite, Jamajčani niso ravno iznajdljivi z imeni 🙂 Tale Blue Hole na jugozahodu države je bila za naju prav posebno presenečenje. Na Instagramu sva našla veliko lepih slik tega kraja in tudi Lonely Planet ga je hvalil, češ, da je to ena najlepših lokacij na Jamajki. Torej sva se odpeljala tja po vseh luknjastih cestah, ki jih Jamajka premore. Tam pa razočaranje. Po tem, ko sva spet plačala 10 USD vstopnine, naju je uradni vodič in reševalec iz vode usmeril do luknje. Midva gledava tisto luknjo, gledava vodiča, gledava luknjo, spet njega. “A se ti zafrkavaš? To je vredno 10 dolarjev!?” je bil Rokov prvi odziv. Ker niso želeli vrniti denarja, sva se šla pač namočit v to luknjo, Rok je šel tudi skočit vanjo.

PREBERI ŠE  Načrt potovanja: Jamajka

No, pa da vseeno povem, kaj sploh je ta Blue Hole Mineral Spring. Gre za približno 15m globoko in 7m široko vertikalno jamo, na dnu katere izvira sladka voda, obogatena z minerali. Ob normalnem vodostaju je ta jama do polovice napolnjena z vodo in zato zanimiva za skakanje. Torej z roba jame se odrineš in skočiš približno 6m dol v globino modrikaste vode. Za bolj pogumne je ob robu te luknje še drevo, če splezaš nanj, pridobiš še vsaj 2-3m višine in skok je še malo daljši, pristanek pa trši. Rok je šel skočit in pravi, da ti ob padcu v vodo, kar vzame sapo, s tako hitrostjo priletiš dol. Jaz pa sem bolj prestrašene sorte, zato sem se v jamo spustila po lestvi 🙂

Lokacija: 15km vzhodno od Negrila

Luknja Blue Hole Mineral Spring

Taka pot in takle cilj … le umazana luknja.

Dolina reke Rio Grande

En dan sva se odločila, da imava dovolj plaže in da greva malo v hribe, pogledat notranjost Jamajke. Iz Port Antonia sva se odpeljala proti jugu v smeri Moore Town. Ceste so bile ovinkaste, ozke, prepadne, polne lukenj in divjih voznikov. Cesta se praktično ves čas vije ob reki Rio Grande, včasih visoko nad njo, včasih tik ob njeni gladini. Na poti sva prečkala prastare mostove, za katere sva se bala, če bodo sploh prenesli težo avtomobila 🙂 Najlepša stvar v tej dolini so bili slapovi White River Falls in pa številne plantaže tropskega sadja: papaje, banane, platano, mangova drevesa, etiopijska jabolka in verjetno še kaj. Predvsem pa je bil tam mir in prijeten gorski zrak.

Cena: brezplačno (oz. strošek je bil le bencin)

Lokacija: 15km južno od Port Antonia

travnik, drevesa in slapovi v ozadju v reki Rio Grande

Čudovita dolina reke Rio Grande: zelena pokrajina, voda, slapovi in številni nasadi

Katarina se sprehaja med bananovci v dolini reke Rio Grande

Na sprehodu med plantažo banan

Alligator Hole, Canoe Valley Wetlands

Tole je bila pa verjetno najboljša izkušnja z Jamajke: veslanje po reki Alligator Hole in opazovanje živali: aligatorjev, raznoraznih ptičev in nenazadnje tudi težko pričakovanih morskih krav! Ta kraj je najmanj turističen na celi Jamajki, ampak res čudovit. Ne morem opisati miru in spokojnosti med tem, ko smo veslali po reki. Slišali so se le klici ptic in nežno premikanje rečnega trsja v rahlem vetru. Več o samem dogajanju pa lahko prebereš v objavi Na obisku pri morski kravi.

Cena: 2500 JMD za dve osebi

Lokacija: sredi ničesar! 50km vzhodno od Treasure Beach.

morska krava v reki, Jamajka

Morska krava!!!! Ok, na sliki se vidi le belo pego tik pod gladino 🙂

Reach Falls, Manchioneal

Po izkušnji iz Irie Blue Hole, kjer sva sicer vzela vodiča, ampak nama je želel čisto preveč zaračunati, sva se obiska še enih slapov kar malo bala. Tokrat sva se že v avtu dogovorila, da ne glede na vsa prigovarjanja, vodiča ne bova vzela in bova slapove raziskala sama. Poleg tega pa sva prišla do slapov ob 9h zjutraj, torej, takoj, ko so jih odprli za javnost.

slapovi reach falls

Slapovi Reach Falls (slapovi na Jamajki)

Oboje se je izkazalo za super odločitev. Pot ob slapovih ni nič nevarna in vodič res ni potreben, ob tako zgodnji uri, pa sva imela slapove tudi čisto zase. Najprej sva plavala v spodnjem tolmunu in pod slapovi, nato pa so nama vodiči sami od sebe povedali za jamo, ki se nahaja za enim izmed slapov. Pogumno sva zakorakala skozi vodno zaveso in se znašla v votlini, ki je imela zadaj en manjši izhod. Splazila sva se skozi votlino in prišla ven nad slapovi. Takrat pa se je v nama zbudila raziskovalna žilica. Ko sva prilezla iz jame, sva peš odkorakala navzgor po reki. Nekje je bilo tako plitko, da sva lahko pešačila, drugje je bilo dovolj globoko za plavanje … predvsem pa je bilo naravnost čudovito. Tropsko bujno zelenje okoli naju, naravne gugalnice iz ovijalk, ki so se spuščale vse do vode, modri tolmuni … Po kakšni uri navdušenega plavanja in hoje ob reki sva se počasi vrnila nazaj. Saj bi šla še dlje, vendar so naju komarji že tako popikali, da nisva več zdržala 🙂

Katarina na naravni gugalnici nad slapovi Reach Falls

Najboljše so bile naravne gugalnice

V reki nad slapovi Reach Falls je tudi skalna špranja “Rabbit Hole”, skozi katero se lahko zadričaš. Ob najinem obisku ni bilo dovolj vode za to početje, sicer bi gotovo poskusila. Kaj točno sva zamudila, pa lahko vidite na posnetku spodaj:

Cena: 10 USD

Lokacija: 40km južno od Port Antonio oz. 10km zahodno od Manchioneal.

Je še kdo potoval po Jamajki? Bi dodali še kakšno sladkovodno atrakcijo na Jamajki? 🙂