Sydney in svetovni dan mladih

by Katarina
Objavljeno: Posodobljeno:

Sydney in svetovni dan mladih sta bila glavna razloga in glavna cilja potovanja v Avstralijo. No, pa če sem čisto odkrita, mene je zanimalo predvsem mesto Sydney, svetovni dan mladih je bil bolj za zraven 😉

Circular Quay razgled

Pogled s postaje Circular Quay: Waw, v Sydneyu sem!

Kaj je svetovni dan mladih (SDM)

Za začetek naj razložim, kaj sploh svetovni dan mladih je: to je srečanje katoliške mladine (16 – 35 let) s papežem. Poteka vsako leto na cvetno nedeljo v Vatikanu in na vsaka 3 leta nekje po svetu. Za letošnje gostujoče mesto je bil izbran Sydney v Avstraliji.

Dejansko dogajanje poteka več dni. Začne se vedno na torek zvečer z otvoritveno otvoritveno mašo. Potem v sredo, četrtek in petek dopoldan imajo udeleženci kateheze na različnih lokacijah po mestu. Popoldnevi pa so bili namenjeni raznoraznim aktivnostim, predavanjem, predstavam … ali pa smo jih izkoristili za oglede mesta (večinoma 🙂 ). V četrtek zvečer je prihod papeža v mesto, kar pomeni, da se papež zapelje en krog po mestu in poskusi pozdraviti vse udeležence, na koncu pa ima krajši nagovor. V petek popoldan je po sydneyskih ulicah potekal križev pot, v soboto pa smo šli peš do prizorišča glavnega dela svetovnega dneva mladih, ki je bil na hipodromu Randwick, približno 10 km od centra mesta. Zvečer smo imeli tam t.i. vigilijo s papežem, potem smo prespali kar na prostem in v nedeljo zjutraj še enkrat pričakali papeža, da je vodil glavno mašo, ki je tudi dejanski svetovni dan mladih.

skupina slovencev v Sydneyu SDM

Skupinska fotografija vseh Slovencev na svetovnem dnevu mladih v Syndeyu

Sydney in svetovni dan mladih – po najino 🙂

Nas, Slovencev je bilo v Sydneyu dokaj malo, le okoli 100, menda. Tako smo se dobivali vsi skupaj v slovenskem klubu v predelu Sydneya Merrylands in imeli skupne katezehe. To so razna predavanja, razmišljanja, delo po skupinah, petje … vsega po malo 🙂 Popoldneve smo preživljali različno, midva sva se družila s še 3 romarji: Marto, Ireno in Klemnom in skupaj smo večinoma raziskovali mesto Sydney.

Taronga ZOO in akvarij

Prvi dan smo šli v Taronga ZOO, do katerega prideš s trajektom. To je verjetno najbolj razgledna vožnja v Sydneyu! Ko se voziš preko zaliva, se odpira čudovit razgled na sydneysko opero in Harbour Bridge.

Syneyska opera in Harbour Bridge

Pogled s trajekta. A bi lahko bilo še bolj kičasto?!

moški, ki boža kenguruja, Taronga ZOO

V živalskem vrtu sva lahko božala kenguruja!

Skupaj smo šli potem še v sydneyski akvarij, kjer smo videli res zanimive živali. Najbolj sva bila navdušena nad ribicami Nemo in Dori (iz risanke Finding Nemo), pa tudi nad morskimi psi, hobotnicami, krokodili in aligatorji … same zanimive stvari!

Sprehodi po Sydneyu

V naslednjih dneh smo obiskali še neke kitajske vrtove (nič posebnega) in se malo zgubljali po mestu in ga raziskovali. V četrtek bi morala biti na za Slovence določenem mestu, kjer bi pričakali papeža. Nama se ni dalo in sva rajši malo dlje hodila po mestu, pa Rok je moral v McDonald’s, ker mu večerja ni bila zadosti … in tako sva naključno prišla do najboljše pozicije za videti papeža, ko se je peljal mino 🙂

V petek sva preskočila križev pot, da sva se lahko dobila z mojo staro avstralsko prijateljico Karo na najboljših palačinkah, kar sem jih kdaj jedla. Če koga zanima: Pancakes on the Rocks, nujno probat 🙂

Pancakes on the Rocks

Najboljše palačinke ever!

Sydneyska opera

Sydneyska opera je ikona ne samo mesta Sydney, pač pa kar cele Avstralije. V času SDM so imeli še posebno veliko predstav, cene pa so bile dokaj ugodne in zato sva se odločila, da si opero pogledava še od znotraj in prisluhneva koncertu avstralskih filharmonikov.

Peš preko Harbour Bridge

Za sobotno romanje do Randwicka so zaprli slavni sydneyski Harbour Bridge, da smo lahko samo mi peš šli čez! Noro se je bilo sprehoditi po sredini mostu z množico drugih romarjev in med plapolajočimi zastavami. Nepozaben trenutek in gotovo vrhunec svetovnega dneva mladih za naju.