5-dnevni izlet v Rim (plan po dnevih)

Načrt potovanja v Rim

by Katarina
Objavljeno: Posodobljeno:

Rim ali večno mesto je preprosto in prekrasno. In v Rimu je res ogromno za videti. A sedaj se pojavi vprašanje, kaj si pogledati v Rimu, koliko časa ostati v Rimu in kako oglede po Rimu razporediti med dnevi. Midva sva bila v Rimu že velikokrat, tule pa je po najinem mnenju ultimativni načrt za izlet v Rim.

reka Tibera s kamnitim mostom in kupolo sv. Petra v ozadju

Bazilika sv. Petra dominira Rimu in Vatikanu

Načrt za izlet v Rim (5-dnevni izlet v Rim)

5 dni za Rim se nama zdi ravno prav. Seveda se da mesto ogledati tudi v krajšem času, če malo pohitimo. Ampak 5 dni je nekako tista “zlata sredina”, ko lahko mesto že doživimo in tudi marsikaj vidimo. Hkrati pa je 5-dnevni izlet v Rim dovolj dolg, da ne bomo ves čas hiteli.

Izlet v Rim – 1. dan

Zgodaj zjutraj se odpravimo na pot proti Italiji. Mi smo naredili krajši postanek v Assisiju, lahko pa greste direktno v Rim. Če štartate res zgodaj zjutraj, ste lahko sredi popoldneva že v Rimu. Prvi dan ne bo energije za veliko raziskovanja, zato je najboljša ideja obisk parka Giardino degli Aranci (Pomarančni vrt). Od tam je čudovit razgled na Rim in Vatikan. Sledi lahko še večerni sprehod do Španskih stopnic, kjer se začuti malo tistega “pravljičnega” vzdušja Rima. Vseeno pa pazite na svoje stvari, ker so Španske stopnice lahko precej obljudene in to vedo tudi žeparji.

Izlet v Rim – 2. dan

Čas za raziskovanje Vatikana. Kaj je glavna “atrakcija” Rima? Za naju je to Bazilika sv. Petra. Oz. ko pomisliva na Rim, najprej pomisliva na to cerkev. Ampak ali ste vedeli (verjetno ste, pa vseeno še enkrat napišem), da se Bazilika sv. Petra nahaja v Vatikanu – samostojni državi znotraj Rima. Več o Vatikanu preberite tule, v ločeni objavi na blogu: Vatikan – sveti sedež.

Kakorkoli, ta dan naj bo namenjen obisku Vatikanskih muzejev. Za to je potrebno vstopnico kupiti vnaprej in splača se tudi izbrati tisto možnost “skip the line”. Namreč vrste pred Vatikanskimi muzeji so res dolge! Za ogled Vatikanskih muzejev smo mi porabili celo dopoldne. Res je ogromno za videti. Ogromno lepih in vrednih stvari.

Popoldan naj bo namenjen ogledu Bazilike svetega Petra. Obiskati se da kripto pod Baziliko, kjer naj bi bil pokopan sv. Peter pa tudi sv. Pavel. Potem pa se splača vzpeti še na vrh kupole, od koder je čudovit razgled na Vatikan in Rim.

Izlet v Rim – 3.dan

Prejšnji dan smo raziskovali Vatikan, ta dan pa je čas za sam Rim. Mi smo začeli z ogledom Lateranske bazilike, nato bazilike Santa Maria Maggiore. Obe sta čudoviti cerkvi, ki spadata pravzaprav pod Vatikan in sta vatikanski “extra-teriorialni” ozemlji. Dalje smo se odpravili do Koloseja, največjega rimskega amfiteatra, ter do Forum Romanum – rimskega foruma, torej rimskega središča mesta oz. središča vsega dogajanja v rimskem mestu. Popoldan smo nadaljevali z ogledi Konstantinovega slavoloka, Panteona – rimskega svetišča, za konec pa šli še do Piazza Venezia, kjer stoji mogočen kip Viktorja Emmanuela II., prvega kralja združene Italije.

Izlet v Rim – 4. dan

Dan smo začeli z nekoliko “temačno” tematiko. Obiskali smo Katakombe sv. Sebastijana. Katakombe so bile stara krščanska pokopališča, pa tudi kakšna kapela se najde. In vse to je pod zemljo. Ravno Rim zaradi svoje zgodovine razvoja krščanstva ima največ katakomb. Katakombe sv. Sebastijana se nahajajo ob starodavni cesti Via Appia, ki jo je tudi vredno pogledati. Sledil je obisk cerkve sv. Pavla izven obzidja (ja, to je vse ime cerkve!). Zelo lepa cerkev, ki se nahaja nekoliko izven centra Rima, a vseeno spada pod Vatikan.

PREBERI ŠE  Načrt potovanja: Sardinija - sever

Popoldan je sledil premik na obalo, do Tirenskega morja. Tam smo si pogledali antično pristaniško mesto Ostijo (Ostia Antica) in njene ostanke. Tudi Rim je poln arheoloških ostankov Rimljanov, ampak v Rimu je vse nekoliko razdrobljeno med sodobne stavbe. V Ostiji pa je ohranjeno celotno mesto in čez niso zgradili novega. Zato je tu lažje dobiti boljši občutek o rimskem mestu.

Izlet v Rim – 5. dan

Dopoldan smo si še ogledovali mesto, popoldan pa smo se odpravili nazaj proti domu. Ogledi tega dne so bili naslednji: center Alleti, kjer deluje slovenski umetnik, mojster mozaikov p.Marko Rupnik, sledil je še ogled angelovega gradu (Castel S. Angelo). Za konec pa smo šli še do Fontane di Trevi in vanjo vrgli kovanec, da se v Rim še kdaj vrnemo 🙂