Ko spremljam popotniške forume in Facebook skupine, opažam, da se eno vprašanje stalno ponavlja: Katera zavarovalnica je dobra? Katero zavarovalnico priporočate za potovanja? Ali zavarovanje za tujino sploh potrebujem? Načeloma je tako, da si vsak misli, da zavarovalnice pa res ne bom rabil, ampak potem, ko se pa nekaj zgodi, je pa vsak zelo vesel, če ima urejeno turistično zavarovanje. Potovanje v Mehiko je bilo polno takih in drugačnih pripetljajev in lahko bi rekla na žalost, sva potrebovala tudi zavarovalnico. Ampak na srečo ne zaradi zdravstvenih težav. Pred potovanjem v Mehiko sva sklenila celoletno turistično zavarovanje pri Wiz-u (Wiz Zavarovanje). V tej objavi pa predstavljam najine pripetljaje v Mehiki in posledično najino izkušnjo z Wiz Zavarovanjem.
Wiz Zavarovanje TujinaPlus
Itak sva vse glede Mehike urejala zadnji moment. Tako sva tudi zadnji večer, tik pred odhodom na spletu uredila še zavarovanje. Ker veliko potujeva se nama najbolj splača vzeti kar celoletno zavarovanje. To pomeni, da nama zavarovanje velja 356 dni od dneva nakupa za potovanja, ki so krajša od 90 dni. Za daljša potovanja (ko sva potovala po Južni Ameriki), pa se da urediti drugačno zavarovanje – preberi tule, kako sva si uredila zavarovanje za daljše potovanje.
Naslednja stvar, ki jo je treba izbrati, je destinacija. Možnost je zavarovanje za Hrvaško in Balkan ali pa za cel svet. Midva sva seveda izbrala zavarovanje za cel svet, saj načeloma potujeva povsod, samo po Balkanu zadnja leta bolj malo 🙂 Izbereš lahko tudi višino kritja. Midva sva vzela srednji paket s 50.000€ kritja (od jeseni pa do danes so zavarovanja pri Wiz-u že malo posodobili, tako da je na voljo še več paketov in več opcij, točno tiste, ki sva jo midva izbrala pa ni več).
Možno je bilo izbrati “navadno” zdravstveno zavarovanje za tujino ali pa paket TujinaPlus, kjer imaš zavarovane še dodatne stvari na potovanju. Recimo, če ima letalo zamudo, če ti izgubijo prtljago, če te okradejo itd. Najprej sva izbrala samo navadno zdravstveno zavarovanje, potem pa sva vseeno dodala še tisti “plus”, za vsak slučaj 😉 Izkazalo se je za koristno. Cena je pri Wiz zavarovanju precej ugodna, preko spleta dobiš še 10% popusta, aja pa covid-19 tudi krije to zavarovanje.
Vse sva uredila v roku parih minut preko spleta in naslednji dan je bilo zavarovanje že veljavno in midva sva se podala na pot proti Mehiki.
Zavarovanje v primeru izgubljene prtljage (oz. zamujene prtljage)
Celotno zgodbo, kaj se je dogajalo z najino prtljago, si lahko prebereš tule:
Samo kratek povzetek pa napišem še tule: najina prtljaga se je “zataknila” v Londonu in v Mehiko prišla s tridnevno zamudo. Tako sva bila prve dni v Mehiki brez vseh oblek za poletne temperature (potovala sva konec oktobra, ko je bilo pri nas že konkretno hladno in sva imela na sebi bolj kot ne zimske obleke). Bila sva tudi brez kozmetike, zdravil, sončne kreme, pohodniške opreme in kamping opreme! Tako sva morala v naslednjih dneh v nabavo: po nekaj oblek, kakšen deodorant in šampon, sončno kremo in zadeve proti komarjem. Predvsem pa sva si morala poiskati prenočišča (hotele, hostle) namesto kampov.
Takoj, ko sva izvedela, da je najina prtljaga zamujena, sva preko Skypa klicala asistenčni center zavarovanja Wiz, potem pa nadaljevala komunikacijo preko emaila. Pomembno je, da je asistenčni center oz. zavarovalnica obveščena o dogodku v čim krajšem času. Povedali so nama, da nama krijejo nakup osnovnih potrebščin, vendar da bomo povračilo urejali po povratku.
Ko sva prišla domov, sva izpolnila vlogo ter priložila potrdila: potrdilo o izgubljeni oz. zamujeni prtljagi, letalsko karto (potrdilo, da je potovanje trajalo manj kot 90 dni), original račune za nakup oblek, kozmetike in telefona v Mehiki (nastanitev, bencina za vožnjo nazaj na letališče ne krijejo). Vrnili so nama denar za vse razen za telefon. Češ, da sva z asistenčnim centrom itak komunicirala preko spleta in da mehiške SIM kartice nisva potrebovala. Malo sva se “zbunila” in povedala, da brez sim kartice tudi prenosa podatkov ne bi bilo in nato so nama vrnili še kupnino za mehiško sim kartico. Fjuh! 🙂
Zavarovanje za primer vloma/kraje iz avtomobila
V Mehiki sva imela veliko nevšečnosti (vse lahko prebereš tule: Ko gre na potovanju vse narobe). Med drugim so nama eno noč tudi vlomili v avto. Avto je bil parkiran pred hotelom in hotelski varnostnik naj bi popazil tudi na avtomobile. No, očitno temu ni bilo tako, saj sva naslednje jutro prišla do vlomljenega avtomobila, iz katerega so nama ukradli daljnogled, DJI stabilizator in čelno svetilko. Ostale vredne stvari sva imela na srečo pri sebi. Najbolj vreden tu je bil daljnogled, ki nama ga je res škoda 🙁
Spet sva preko emaila obvestila asistenčni center in povedali so nama, da morava v roku 24h od dogodka opraviti tudi prijavo na policiji. Pogoj, da sva upravičena do nadomestila oz. odškodnine je ta, da so bile stvari ukradene iz prtljažnika (zaklenjen, ločen od ostalega dela avtomobila) in da je bilo vozilo parkirano na varovanem parkirišču.
S pomočjo domačinov sva našla pravi urad (Agencia del Ministerio Publico Especializada a Atencion a Turistas) in uredila policijski zapisnik (znanje španščine tu pride zelo prav, pa pomoč najine učiteljice iz Jezikovnega mesta tudi!).
Po vrnitvi domov sva spet izpolnila vlogo za zavarovalnico, priložila dokazilo o trajanju potovanja (letalske karte), policijski zapisnik ter original račune za ukradene predmete (slednje je bil kar izziv dobiti oz. najti :)). Najino vlogo je pregledovala ista agentka kot prejšnjo vlogo in je očitno zelo striktna gospa. Pozvala naju je, da ji sporočiva, pred katerim hotelom točno je bil avto parkiran in potem stvar preverila na GoogleMaps. Ker parkirišče pred hotelom ni zasebno varovano parkirišče, pač pa “naključno” obcestno parkirišče (ki naj bi ga varnostnik iz hotela vseeno pazil), je najino vlogo zavrnila 🙁 Tako da so posledice te kraje popolnoma na nama. Škoda.
Zavarovanje za tujino – boljše, da ga ne potrebuješ
Zaključim lahko, da sva imela v prvem mesecu, odkar sva sklenila tole zavarovanje, že čisto preveč incidentov. Na srečo nobene zdravstvene težave, le take popotniške. In res upava, da je sedaj konec s tem. Fino je imet zavarovanje, da veš, da imaš neko dodatno varnost, ampak je vseeno boljše, če ti ga ni treba koristiti. Namesto obiska policije v Mehiki bi veliko rajši raziskovala mesto, namesto vožnje nazaj po izgubljeno prtljago, bi se rajši odpeljala do Tihega oceana … Je že res, da si v primeru izgubljene prtljage lahko kupiš tudi obleke, ki jih boš verjetno nosil še nekaj let, ne samo par dni, ampak jaz imam rajši manj komplikacij, kot pa “zastonj” obleke. Da ne govorim o tem, da sva ob res dober daljnogled in stabilizator, za katera pa nisva dobila nobenega nadomestila.